شناسهٔ خبر: 34163292 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نصرتی: اعتماد به نفس عراقی‌ها مقابل تیم ایران بالا است/ فوتبال دفاعی کامبوج و هنگ کنگ کارمان را برای گلزنی سخت می‌کند

مدافع اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: می‌توانیم مقتدرانه به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی صعود کنیم، اما عراق حریف گردن کلفتی برای تیم ملی است.

صاحب‌خبر -

محمد نصرتی در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره هم گروهی تیم ملی فوتبال ایران با تیم‌های عراق، بحرین، هنگ کنگ و کامبوج در گروه سوم رقابت‌های مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بیان کرد: عراق، همیشه حریف گردن کلفتی برای تیم ملی ایران بوده و کارمان مقابل این تیم نسبت به حریفان دیگر بسیار سخت‌تر است. عراقی ها، حریف سنتی ما در قاره آسیا محسوب می‌شوند و مدت‌ها است در بازی‌های رسمی نتوانسته ایم این تیم را شکست بدهیم. همین امر سبب می‌شود عراق اعتماد به نفس خوبی مقابل تیم ملی کشورمان داشته باشد.

نصرتی: اعتماد به نفس عراقی ها مقابل تیم ایران بالا است/ فوتبال دفاعی کامبوج و هنگ کنگ کارمان را برای گلزنی سخت می کند

عراقی ها از جو ورزشگاه شان در بازی با ایران به بهترین شکل استفاده می کنند

او با اشاره به میزبانی عراقی ها در ورزشگاه بصره مقابل ایران گفت: بازی با عراق همیشه در فضای خاصی برگزار می شود و تیم ملی و تیم های باشگاهی این کشور به هیچ وجه نگاه دوستانه ای به بازی با ایران ندارند. نمونه این موضوع را هم در بازی ذوب آهن با الزورا در ورزشگاه کربلاء دیدید. بی شک آنها در بازی با تیم ملی ایران هم سعی می کنند از جو ورزشگاه خودشان به بهترین شکل استفاده کنند. در کل بازی های رفت  و برگشت با این رقیب سنتی حساسیت زیادی برای هر 2 تیم دارد. امیدوارم مارک ویلموتس بتواند تیمش را از لحاظ شرایط روحی و روانی به سطحی برساند که بتوانیم با برتری مقابل عراق به راحتی راهی مرحله بعدی بشویم.

هنگ کنگ و کامبوج دفاعی بازی کنند، کارمان برای زدن گل های زیاد سخت می شود

سرمربی تیم گل ریحان البرز درباره ارزیابی اش نسبت به سایر حریفان ایران در این گروه اظهار داشت: تیم ملی بحرین نسبت به سال‌های پیش به ویژه مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ که با ما هم گروه بود افت زیادی داشته و شک ندارم نمی‌تواند ما را اذیت کند. البته فوتبال در حال پیشرفت است. سال‌ها پیش به مالدیو و گوام ۱۷ و ۱۹ گل می‌زدیم، اما اکنون به هیچ وجه آن نتایج تکرار نمی‌شود. تیم‌هایی مانند کامبوج و هنگ کنگ را هم نباید دست کم بگیریم. در فوتبال روز دنیا ثابت شده که دفاع کردن کار راحتی است و این تیم‌ها برای اینکه مقابل ایران گل‌های زیادی نخورند، بازی بسته‌ای ارائه می‌کنند. در این وضعیت کار تیم ملی ایران برای گلزنی به هنک گنگ و کامبوج سخت می‌شود.

بحرین کیلومترها با تیم قدرتمند سابقش فاصله دارد

نصرتی افزود: جذابیت فوتبال به غیرقابل پیش بینی بودن آن است اما امیدوارم بدون اینکه اتفاق خاصی برای تیم ملی ایران پیش بیاید مقتدرانه از گروه مان به عنوان صدرنشین صعود کرده و خود را برای مرحله بعدی آماده کنیم. درباره بحرین تاکید می کنم این تیم با وجود اینکه در جام ملت های آسیا نتایج بدی نگرفت اما باز هم با قدرت سابقش کیلومترها فاصله دارد.

نصرتی: اعتماد به نفس عراقی ها مقابل تیم ایران بالا است/ فوتبال دفاعی کامبوج و هنگ کنگ کارمان را برای گلزنی سخت می کند

باید مقابل تیم های آسیایی هجومی بازی کنیم

مدافع اسبق تیم ملی فوتبال ایران درباره تغییر سبک این تیم با هدایت مارک ویلموتس گفت: تیم ما در فاز تهاجمی بازیکنان باکیفیتی دارد. من به جام جهانی و بازی با تیم های سطح اول جهان کاری ندارم اما اعتقاد دارم تیم ملی باید مقابل حریفان آسیایی هجومی بازی کند که ویلموتس در بازی با سوریه و کره جنوبی نشان داد علاقه ویژه ای به این سبک بازی دارد. امیدوارم تیم ملی با انجام دادن بازی های تدارکاتی بیشتر و استفاده از ضعف حریفانش در این مرحله بتواند از لحاظ سبک بازی تهاجمی به خوبی برای رقابت های مرحله نهایی انتخابی جام جهانی آماده شود.

بیشتر بخوانید:

برنامه بازی‌های تیم ملی ایران در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲

مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قرعه‌کشی شد/ هم‌گروهی ایران با عراق، بحرین، هنگ‌کنگ و کامبوج

مارک خوش‌شانس یا بدشانس/ تیم ملی در مقدماتی جام جهانی با چه تیم‌هایی همگروه می‌شود؟

انتهای پیام/

اظهارات نصرتی درباره همگروهان تیم ملی فوتبال ایران در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

نظر شما