شناسهٔ خبر: 34162164 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

رونمایی از داعش تونس

ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن ده‌ها تن از عناصر مسلح داعش در تونس بر تجدید بیعت با سرکرده این گروه تروریستی تأکید می‌کنند. به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، سه شنبه ویدیویی تحت عنوان «عاقبت به خیری تنها برای تقواپیشگان از تونس است» در اینترنت منتشر شد که در آن گروهی از عناصر داعش به انجام حملات بیشتر به تونس تشویق و بر بیعت مجدد خود با ابوبکر بغدادی، سرکرده این گروه تروریستی تأکید می‌کنند. در متن این ویدیو که مدت زمان آن حدود شش دقیقه بوده، آمده است: «همچنان بر عهد خود پایبندیم و در جنگ با ملت‌های کفری که ادعای نابودی خلافت را می‌کنند.

کمک40 میلیون دلاری آمریکا به مخالفان 

دولت آمریکا قصد دارد تا بیش از ۴۰ میلیون دلاری را که برای کمک‌های بشردوستانه قرار بود به کشورهای آمریکای مرکزی بدهد، به اپوزیسیون ونزوئلا اختصاص دهد. به نوشته روزنامه ایندیپندنت، منابع مطلع اعلام کردند، مبلغ ۴۱.۹ میلیون دلار که قرار بود برای کمک به کشورهای گوآتمالا و هندوراس داده شود برای پرداخت حقوق، بلیط هواپیما، تبلیغات و کمک‌های فنی برای انتخابات و آموزش کشورداری خوب برای خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا صرف می شود. وزارت خارجه آمریکا در ژوئن سال جاری میلادی اعلام کرد، صدها میلیون دلاری که برای کمک به السالوادور، گوآتمالا و هندوراس اختصاص داده، کاهش می‌دهد.

نیاز تحقیر آمیز نتانیاهو به لیبرمن

براساس یک نظرسنجی جدید در اسرائیل، بنیامین نتانیاهو بدون آویگدور لیبرمن قادر به تشکیل دولت جدید نیست.
به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، براساس نظرسنجی که شبکه «کیشت» انجام داد، اردوگاه احزاب راست‌گرای اسرائیل بدون حزب «اسرائیل خانه ما» به ۵۵ کرسی در کنست دست می‌یابد که به معنای عدم توانایی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل برای تشکیل ائتلاف دولتی است.
لیبرمن اکتبر از سمت وزیر جنگ در اعتراض به آتش‌بس در نوار غزه استعفا کرد و از آن زمان از سیاست‌های نتانیاهو انتقاد می‌کند.

برچسب‌ها:

نظر شما