شناسهٔ خبر: 34160080 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سردار اشتری:

کم کاری دستگاه‌های مرتبط با عفاف و حجاب

فرمانده ناجا: جالب این است که در جشنواره فیلم فجر از کسانی تقدیر می‌شود که به مراتب حجابشان بدتر از کسانی است که ما در خیابان با آن‌ها برخورد می‌کنیم

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما سردار حسین اشتری به عنوان آخرین سخنران بیست و چهارمین گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور افزود: ۲۶ دستگاه وظیفه دارند در موضوع عفاف و حجاب کار کنند که در این زمینه بیش از ۳۰۰ مصوبه موجود است، مصوباتی که در حکم قانون است حال از این ۲۶ دستگاه باید پرسید در مواجهه با این شبیخون فرهنگی چه کاری انجام داده اند.
وی با اشاره به بی عملی دیگر دستگاه‌ها در حوزه عفاف و حجاب افزود: حتی پلیس بهتر از این می‌توانست عمل کند، اما اگر در همین حد هم عمل نمی‌کرد شاهد اوضاع نابسامانی در وضعیت عفاف و حجاب بودیم به همین خاطر از ائمه جمعه می‌خواهیم در این زمینه ما را یاری کنند و از دیگر دستگاه‌ها هم این را بخواهند.
فرمانده نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه هر چه پیش می‌رویم اقدامات سلبی و ایجابی ما در زمینه عفاف و حجاب افزایش می‌یابد گفت: نیروی انتظامی همه ساله فعالیت هایش افزایش یافته و به طور مثال در این چند ماهه سال ۹۸ اقدامات ما به نسبت مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش یافته است.
اشتری با تاکید بر اینکه بر اساس قانون بی حجابی جرم است گفت: ما کاری به بد حجابی و شل حجابی نداریم که هر کسی برای خودش تعبیری دارد، اما خودرو را حریم خصوصی نمی‌دانیم و با هر کسی در خودروی خود بی حجاب بود برخورد می‌کنیم.
وی با اشاره به سامانه ارسال پیامک نیروی انتظامی که ۱۵ ثانیه پس از رویت به صاحب خودرو پیام می‌دهد گفت: تا کنون ۳ هزار و ۵۰۰ پیام رفته و حدود ۱۵۰ هزار نفرشان باید بیایند تعهد بدهند.
فرمانده نیروی انتظامی کشور با تاکید بر سه مرحله‌ای بودن این پیامک‌ها گفت: این یک کار بسیار خوبی است و اگر کار کسی به مرحله سوم رسید او را می‌فرستیم دادسرا و ماشین را هم می‌خوابانیم که تا کنون مرحله سومی نداشته ایم یعنی این طرح این قدر تاثیر داشته است.
سردار اشتری با تاکید بر اینکه ما کار قانونی خودمان را می‌کنیم قانونی که مطابق با شرع است گفت: عده‌ای از اجرای این طرح انتقاد کردند که بنده ثابت می‌کنم هرکس ایرادی گرفت یا مخالف این طرح است یک اشکالی یک جایی دارد یا یکی از بستگانش در این گروه بوده یا او هم از این پیام ما دریافت کرده است.
وی افزود: دیگر دستگاه‌ها هم همکاری و هم حمایت کنند، هیچ کس هم حمایت نکند ما وظیفه شرعی و قانونی مان است و عمل کنیم.
فرمانده نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه همه دستگاه‌ها باید وظایفشان را انجام دهند گفت: ما به همه وزرا ابلاغ کردیم و گفتیم باز هم می‌گوییم، اما نمی‌شود که دیگران به روش دیگری بروند در نظام اسلامی همه باید تابع قانون باشند.
سردار اشتری با انتقاد از وضعیت پوشش دانشجویان و کارمندان در سازمان‌های دولتی و بیمارستان‌ها به ویژه بیمارستان‌ها و شرکت‌های خصوصی گفت: در جشنواره فجر از کسانی تقدیر می‌شود که به مراتب بدتر از کسانی هستند که ما در خیابان با آن‌ها برخورد می‌کنیم.
وی در پاسخ به یکی از ائمه جمعه کشور که به تنبیه مامور برخورد کننده با دختران بی حجاب پارک پلیس انتقاد داشت گفت: برخی خودی‌ها گفتند باید برخورد شود، اما بنده وقتی مطلع شدم که مامور ما رفته و وظیفه اش را انجام داده گفتم باید تنبیه متوقف و از آن‌ها تقدیر شود و ما از آن مامور تقدیر کردیم.
فرمانده نیروی انتظامی کشور همچنین افزود: در مورد آن خانمی که یک سال و نیم پیش با این خانم‌های هنجار شکن برخورد کرد هم خیلی از خودی‌ها تماس گرفتند گفتند یک موضعی بگیر برای وجه ناجا خوب نیست، اما بنده او را که قراردادی بود رسمی کردم البته گفتم اگر کسی تخلفی هم کند ما او را می‌خواهیم و با او برخورد می‌کنیم.
سردار اشتری با بیان اینکه بعد از خودرو‌ها در مرحله دوم به سراغ صاحبان اماکن و مشاغل خواهیم رفت گفت: خودرو‌ها و واحد‌های صنفی را می‌توانیم، اما معابر در مرحله آخرمان است که بسیار سخت است.
وی با بیان اینکه فضای مجازی یکی از ضرورت هاست، اما بحث ما این است که باید مدیریت شود گفت: فضای مجازی در همه جای دنیا مدیریت شده و اینترنت ملی دارند، اما در کشور ما هنوز در بسیاری از موارد باند‌های خرید فروش سلاح و مواد در این فضا فعالیت می‌کنند.
او با اشاره به اینکه جرایم در فضای مجازی سال به سال صد درصد افزایش می‌یابد افزود:، اما در فضایی که سرورهایش در اختیار ما نیست نمی‌توانیم کنترل کنیم بلکه باید آن دریچه را ببندیم در شورای مجازی هم گفتیم دلایلمان را که چه ضرری به جامعه دارد.
ما خودمان را ضابط اجرای عدالت و پاسداری از ارزش‌ها می‌دانیم و تا آخر با یاری خدا و حمایت مردم از پلیس، برخورد می‌کنیم با هر گونه هنجار شکنی و با کسانی که امنیت را به خطر می‌اندازند هیچ تعارفی نمی‌کنیم.
با توجه به رونق تولید، پلیس امنیت اقتصادی را راه اندازی کردیم اقدامات خوبی شده سال گذشته هم دو مفسد اقتصادی را که محاکمه و اعدام شدند نیروی انتظامی شناسایی کرده بود.

نظر شما