شناسهٔ خبر: 34158764 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ساخت دهکده سلامت با هدف جذب گردشگران خارجی است

ارومیه- ایرنا- توسعه گردشگری سلامت و ساخت دهکده‌های سلامت با هدف جذب گردشگران خارجی و توریسم بین‌المللی در مناطق آزاد کشور مورد توجه قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

مدیر سلامت، ورزش و آموزش دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی روز چهارشنبه در دومین روز از نشست معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان‌های مناطق آزاد به میزبانی ماکو اظهار داشت: درآمد حاصل از ورود هر گردشگر سلامت سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار دلار است.

هانی صباغان افزود: در حال حاضر گردشگری سلامت در دنیا ۶۰۰ میلیارد دلار گردش مالی دارد و طبق پیش‌بینی‌ها تا سال ۲۰۲۲ میلادی گردش مالی آن به ۹۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

وی زیبایی، دندانپزشکی، قلب و عروق، سرطان و درمان ناباروی را از پردرآمدترین بخش‌های گردشگری سلامت عنوان کرد و اظهار داشت: تعداد گردشگرانی که از کشورهای در حال توسعه به کشورهای توسعه یافته می‌روند، کمتر از تعداد گردشگران کشورهای توسعه یافته عرصه سلامت به آسیاست زیرا هزینه خدمات سلامت در این کشورها ارزان‌تر است.

وی عوامل مهم جذب گردشگری سلامت را در ایران پایین بودن هزینه، ارائه خدمات مطلوب بهداشتی و درمانی در مقایسه با کشورهای همسایه و پیشرفت‌های علم پزشکی عنوان کرد و ادامه داد: کسب درآمد ارزی در شرایط اقتصادی فعلی از این بخش باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه دهکده گردشگری سلامت در انزلی کلید خورده و سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی کار خود را در این دهکده آغاز کرده اند، تصریح کرد: طرح دهکده سلامت در منطقه آزاد انزلی از توجیه اقتصادی مناسب برخوردار است و این منطقه آمادگی کامل برای حمایت از سرمایه‌گذاران در حوزه خدمات سلامت، بهداشت و تندرستی و صدور مجوزهای لازم دارد.

وی افزود: ایران از نظر علم پزشکی در رتبه مناسبی قرار دارد و الگوی گردشگری سلامت در مناطق آزاد به صورت آزمونه / ‏پایلوت / ‏‬ پیاده سازی می‌شود.

رئیس هیات مدیره شرکت گردشگری سلامت آریا نیز در این نشست گفت: قیمت مناسب، کیفیت بالا، پزشکان برجسته و دیگر مزیت‌ها باعث شده است تا بتوان در گردشگری سلامت هزینه کرد اما گردشگری سلامت ایران به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارد و باید با همکاری و همفکری بسترها را فراهم کنیم.

محمدهادی شجاری با اشاره به اینکه سهم دیجیتال مارکتینگ از بازاریابی گردشگری سلامت در کشور هند حدود ۲۰ درصد است، افزود: در دنیا به گردشگری سلامت به عنوان یک صنعت نگاه می‌شود؛ ما هم باید نگاهمان را به این سمت سوق دهیم.

نشست ۲ روزه معاونان فرهنگی سازمان‌های مناطق آزاد به‬ میزبانی‬ ماکو‬ روز گذشته / ‏سه‌شنبه / ‏ آغاز شد و شامگاه‬ امروز / ‏چهارشنبه، ۲۷ تیرماه / ‏با‬ قرائت یک بیانیه پایان یافت.

۷۱۳۲/‏۳۰۷۲

نظر شما