شناسهٔ خبر: 34150357 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل استاندارد استان سمنان:

کاغذ از مکاتبه‌های اداره کل استاندارد استان سمنان حذف شد

سمنان - مدیرکل استاندارد استان سمنان با تأکید بر لزوم کاهش هزینه‌های جاری دولت، گفت: در این راستا مصرف کاغذ از مکاتبه‌های اداری این اداره کل حذف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عباس رستمی ظهر چهارشنبه در نشست شورای استاندارد استان سمنان به میزبانی سالن جلسات استانداری، ضمن بیان اینکه در شرایط اقتصادی فعلی کاهش هزینه‌های جاری دولت در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: با توجه به گران شدن قیمت کاغذ مکاتبه‌های اداری اداره کل استاندارد استان سمنان به‌صورت کاملاً الکترونیکی انجام می‌شود و مصرف کاغذ از این فرآیند حذف شد.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح بسیاری از هزینه‌های جاری اداره کل استاندارد کاهش‌یافته است، افزود: حفظ سرمایه موجود در مسیر ایجاد توسعه و رونق اقتصادی در دستور کار نخست این نهاد قرار دارد.

صدور ۳۰ مورد پروانه استاندارد در استان سمنان

مدیرکل استاندارد استان سمنان از صدور ۳۰ مورد پروانه استاندارد در سال ۹۸ برای واحدهای تولیدی صنعتی در استان خبر داد و گفت: ارزیابی‌ها و بررسی وضعیت محصولات تولیدی این واحدهای صنعتی در اولویت نخست این نهاد برای صدور پروانه استاندارد بود.

رستمی در ادامه با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۵۰۰ آسانسور در استان سمنان مورد تأیید سازمان استاندارد قرار گرفت، اضافه کرد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون نیز ۱۰۰ مورد تأییدیه استاندارد برای تولید آسانسور در استان سمنان صادرشده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته شش هزار و ۱۳۹ مورد بازدید از واحدهای صنفی برای بررسی کیفی و استاندارد کالا انجام‌شده است، اعلام کرد: این آمار از ابتدای سال ۹۸ تاکنون به ۲۵۲ مورد رسیده است.

اجرای ۳۲۰ مورد آزمون بررسی باسکول در استان

مدیرکل استاندارد استان سمنان از اجرای ۳۲۰ مورد آزمون بررسی باسکول در استان خبر داد و اضافه کرد: سال گذشته یک هزار بازدید میدانی از واحدهای تولیدی استان سمنان انجام شد و در سه‌ماهه نخست سال ۹۸ این رقم به ۳۸۹ مورد رسیده است.

وی در پایان با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در حوزه استانداردسازی طلا، گفت: خرید طلا و بررسی عیار آن به‌صورت مستمر در استان سمنان انجام می‌شود و بیش از ۹۹ درصد از عیار طلا در واحدهای صنفی در این استان رعایت می‌شود.

نظر شما