شناسهٔ خبر: 34146316 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس اداره بهزیستی اردستان:

آمار کودک‌آزاری محرمانه است

نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره بهزیستی اردستان با بیان اینکه به دلیل ایجاد نگرانی در جامعه، آمار کودک‌آزاری محرمانه است،گفت: قوانین قضایی در خصوص کودک‌آزاری کاملاً مشخص،مستدل و خشک است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمدعلی مطلب زاده عصر روز گذشته(سه‌شنبه) در نشست خبری اظهار کرد: شعار امسال سازمان بهزیستی، بِه زیستن در گام دوم، شفافیت، توانمندسازی و ارتقای سلامت جامعه است که باید فعالیت‌هایی که انجام می‌دهیم در این راستا باشد.

وی با بیان اینکه بهزیستی اردستان بیش از 300 زن سرپرست خانوار را تحت پوشش خود دارد افزود: این افراد ماهانه مستمری دریافت می‌کنند. همچنین بیش از 58 دانش‌آموز، 25 دانشجو، تعداد 23 نفر بیمه اجتماعی زن سرپرست خانوار، 36 خانواده چند قلو و... تحت پوشش این اداره هستند. همچنین 3 خانه کودک و نوجوان و 6 مهدکودک از اداره بهزیستی اردستان خدمات دریافت می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی اردستان با بیان اینکه باید دغدغه معلولان اردستان برطرف شود و نگاه جامعه نسبت به آنها تغییر کند، گفت: هم‌اکنون 43 نفر معلول دانش‌آموخته دوره‌های کاردانی، کارشناسی و ارشد تحت پوشش بهزیستی‌اند که 45 درصد شاغل هستند. همچنین تعداد یک هزار و 167 نفر از معلولان دارای پرونده در این شهرستان حضور دارند که 324 نفر آن‌ها ماهانه مستمری دریافت می‌کنند و 17 نفر معلول ضایعه نخایی حق پرستاری دریافت می‌کنند.

مطلب زاده با بیان اینکه موضوع اشتغال یکی از مطالبات اصلی معلولان است افزود: سال گذشته 23میلیارد و 750 میلیون ریال تسهیلات خوداشتغالی کم بهره به مددجویان تحت پوشش این مجموعه پرداخت شده که 10 میلیارد ریال آن در سال جاری پرداخت شده است که 122 نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی در شهرستان اردستان این میزان تسهیلات قرض‌الحسنه را در جهت اشتغال‌زایی دریافت کردند.

وی با اشاره به راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در اردستان گفت: به دلیل اینکه در شهرستان اردستان با موضوع کودک‌آزاری و همسر آزاری مواجه بودیم راه‌اندازی این مرکز انجام شد. وضعیت کودک‌آزاری در شهرستان اردستان یک الگویی از کشور است.

رئیس اداره بهزیستی اردستان با بیان اینکه به دلیل ایجاد نگرانی در جامعه آمار کودک آزاری محرمانه است گفت: در مجموع اورژانس اجتماعی اردستان در پنج ماهه گذشته کاملاً فعال بوده است. در حال حاضر همکاران ما به صورت مداوم در ادارات و ارگان‌های مختلف و مجامع عمومی فعالیت‌های آموزشی انجام می‌دهند.

مطلب زاده در خصوص قانون مقابله با کودک آزاری که به تازگی در اردستان اجرا شده است، گفت: موضوع این کودک آزاری از محدوده اختیارات دادستان عمومی خارج شده و تحت اختیار قاضی قرار گرفته است. پرونده این کودک همچنان باز است، ولی قوانین قضایی در خصوص کودک آزاری کاملاً مشخص، مستدل و خشک است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما