شناسهٔ خبر: 34139425 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

شعار بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

آینده ساختنی است

فراخوان بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ۲۱ تیر منتشر شده و مرحله نهایی آن پس از جشنواره‌های استانی و منطقه‌ای، آذر ۱۳۹۸ در تهران برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان سمنان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی را با شعار «آینده ساختنی است» در 3 بخشِ قصه 90 ثانیه (فیلم) ، قصه گویی صحنه ای و بخش بین الملل، در آذرماه 98 هم‌زمان با شب یلدا در تهران برگزار می کند.
محمدرضا زمردیان معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و رییس بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، راه‌اندازی انجمن‌ قصه‌گویی را بستری برای یافتن زبان مشترک با نسل جدید دانست.
زمردیان با بیان این مطلب گفت: قصه‌گویی می‌تواند یکی از ابزارهای مهم برای بالابردن سرانه‌ی مطالعه و برقراری ارتباط با نسل جدید باشد.
به گزارش کانون وی با بیان این‌که جذب و تشویق نوجوانان به فعالیت‌های فرهنگی‌هنری یکی از دغدغه‌های مهم کانون است افزود: تلاش کردیم با راه‌اندازی انجمن‌های مختلف در این مجموعه، بستر مناسب برای فعالیت‌ و علاقه‌مندی بچه‌ها فراهم کنیم.
رییس بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در ادامه یادآور شد: همان‌طور که ورزشی‌ها اعتقاد دارند دومیدانی و ژیمناستیک مادر تمامی ورزش‌هاست در کانون هم اعتقاد داریم قصه‌گویی می‌تواند مبنا و زمینه‌ای برای تمام فعالیت‌های فرهنگی و هنری باشد.
زمردیان هم‌چنین با اشاره به موضوع بحران هویت در نوجوانان به عنوان یکی از آسیب‌های جامعه خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم پیوند نسل جدید با هویت ملی و دینی کم‌رنگ شده و بچه‌ها اطلاعات عمیق از باورهای دینی ندارند برهمین اساس به‌نظر می‌رسد یکی از راه‌های جبران این کمبودها بهره‌گیری بیشتر از زبان، ادبیات و هنر است.
سروش صحت و افسون امینی از اعضای اصلی شورا و بهرام شاه محمدلو، علی خانجانی و مجید توکلی از دیگر اعضای شورای سیاست‌گذاری این جشنواره هستند.

برای اینکه حال و هوای شما رنگ کودکی گرفته و بیشتر کسب اطلاع کنید به سایت کانون پرورشی سری بزنید و همچنین می توانید فراخوان را در اینجا ببینید.

نظر شما