شناسهٔ خبر: 34138345 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

الجزیره: 260 نظامی در حال آموزش جزیره سقطری یمن را به مقصد امارات ترک کردند

یک شبکه خبری بامداد چهارشنبه خبر داد که 260 نظامی در حال آموزش جزیره سقطری یمن را به مقصد امارات ترک کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابعی به شبکه خبری الجزیره گفتند که 260 نظامی در حال آموزش که در جزیره سقطری یمن مستقر بودند توسط یک هواپیمای اماراتی این منطقه را به مقصد امارات برای آموزش‌های بیشتر ترک کردند.

سقطری جزیره‌ای در خلیج عدن و در آب‌های جنوبی این کشور است که اکنون تحت اشغال کامل امارات است. اواخر سال 2015 امارات کار سلطه بر مجمع‌الجزایر سقطری را آغاز کرد. بعد از دو توفان «چابالا» و «میگ» که زیرساخت‌ها در جزیره را تخریب کرد، امارات تحت پوشش اقدامات خیرخواهانه وارد جزیره شد و با استفاده از ضعف دولت مرکزی در یمن، سلطه خود را بر آن محکم کرد.

این در حالی است که چند روز پیش صدها نفر از مردم ساکن جزیره سقطری در اعتراض به حمایت امارات متحده عربی از شبه نظامیان مخالف دولت مستعفی این کشور و نفوذ این کشور در این جزیره مهم یمنی دست به اعتراض زدند. (جزئیات بیشتر)

امارات یکی از متحدان اصلی عربستان در ائتلاف سعودی علیه یمن است که علیه نیروهای انصارالله در صنعا می‌جنگد. با این حال نیروهای دولت مستعفی منصور هادی نیز طی ماههای اخیر به دلیل تلاشهای مخرب این کشور در حمایت از جدایی طلبان به زمره مخالفان امارات پیوسته‌اند. 

اختلافات بین دولت مستعفی یمن و امارات به عنوان دومین کشور بزرگ عضو ائتلاف عربی علیه یمن به رهبری عربستان سعودی، از یکسال قبل به دنبال اقدام «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن مبنی بر عزل  «عیدروس الزبیدی» استاندار عدن و وابسته به امارات، تشدید شده است.

سرتیپ «عبدالغنی جمیل» وزیر مشاور دولت مستعفی یمن اخیرا گفته بود، حضور امارات در جزیره مشهور «سُقطری» در جنوب یمن، «اشغالگری تمام‌عیار» است. 

انتهای پیام/.

نظر شما