شناسهٔ خبر: 34134775 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۵۰۰ اثر تاریخی خراسان رضوی در حال ثبت ملی است

تربت حیدریه - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: امسال ۵۰۰ اثر تاریخی این استان از جمله موزه تاریخی قرائی رشتخوار در حال ثبت در فهرست آثار ملی است.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل مکرفی فر روز سه شنبه در حاشیه بازدید از موزه تاریخی قرائی رشتخوار با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا افزود: امسال ۳۵ میلیارد ریال در قالب تسهیلات و اعتبارات یارانه‌ای و با سود چهار درصد به حوزه میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی اختصاص یافته است.
وی با اشاره به اینکه گردشگری، صنعتی درآمدزا با اشتغالزایی پایدار است ادامه داد: یکی از شاخصها در تخصیص اعتبار مورد نیاز، ثبت آثار ملی است.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رشتخوار نیز در این بازدید از تلاش و پیگیری مسئولان ذیربط برای ثبت موزه تاریخی قرائی این شهرستان در فهرست آثار ملی گفت و افزود: آثار تاریخی همواره مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی بوده است.
کاظم کامیاب گفت: در حال حاضر، شش اقامتگاه بومگردی و گردشگری در روستاهای شهرستان رشتخوار راه اندازی شده است.
وی با بیان اینکه رشتخوار در حوزه گردشگری از ظرفیت بسبار بالایی برخوردار است افزود: هدف از راه اندازی اقامتگاه‌های بومگردی در این شهرستان، ترویج و معرفی آداب و رسوم و فرهنگ غنی مردمان این مرز و بوم به گردشگران است.
ضمن آنکه امروزه بومگردی و گردشگری به عنوان یک صنعت پردرآمد در جامعه شناخته شده است.
وی ادامه داد: رشتخوار دارای ۳۰۰ اثر تاریخی و گردشگری است که ۲۵ اثر آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
شهرستان رشتخوار با ۶۵ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است و دارای آثاری تاریخی مثل شهر جیزد، مسجد جامع و آب انبارهای دوره قاجاریه است.

۷۰۷۹/۷۴۹۳/‏۱۹۲۲

نظر شما