شناسهٔ خبر: 34133284 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نشست مشترک معاونان سازمانهای مناطق آزاد؛

توسعه گردشگری در مناطق آزاد از محل اعتبارات توسعه ملی

معاون فرهنگی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد گفت: امسال 10 هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرحهای گردشگری در مناطق آزاد کشور اختصاص می یابد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان غربی، معاون فرهنگی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه کشور در نشست مشترک معاونان سازمانهای مناطق آزاد کشور از اختصاص ده هزار میلیارد ریال برای توسعه و اجرای طرحهای گردشگری در مناطق آزاد کشور خبر داد و گفت: این میزان اعتبار امسال از محل صندوق توسعه ملی اختصاص می یابد.
رستمی گردشگری سلامت را برای مناطق آزاد کشور یک اصل مهم عنوان کرده و افزود: در این راستا در ۳ منطقه آزاد انزلی، فرودگاه امام و کیش دهکده سلامت تاسیس می شود.
رستمی تصریح کرد: برای توسعه بخش گردشگری در کشور با همکاری مناطق آزاد ماکو و اروند برای تبادل گردشگر داخلی و خارجی، گردشگران عراقی و آذربایجانی و ترک از مناطق تاریخی و گردشگری این دو منطقه بازدید خواهند کرد.
رستمی از در ادامه احداث هفت طرح گردشگری در مناطق آزاد در قالب هتل های ۵ ستاره، مرکز تجاری و تفریحی خبر داد و گفت: این طرحها به زودی در این مناطق اجرا خواهد شد.
معاون فرهنگی و گردشگری دبیر خانه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به راه اندازی دفاتر یونسکو در تمامی مناطق آزاد کشور اشاره کرد و گفت: با فعالیت این دفاتر فعالیتهای بین المللی در مناطق آزاد توسعه می یابد.
هجدهمین نشست مشترک معاونان و مدیران فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمانهای مناطق آزاد کشور فردا چهارشنبه در منطقه آزاد ماکو به کار خود پایان می دهد.
 

نظر شما