شناسهٔ خبر: 34131597 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری در ارومیه

چهاردهمین همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری با هدف بررسی راهکارهای جامع مدیریت آب و خاک در ارومیه آغاز بکار کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دبیر علمی چهاردهمین همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری نیز در این مراسم محوریت اصلی این همایش را مدیریت آب و خاک با تمرکز بر مسائل احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد و گفت: سازگاری زندگی انسان با محیط زیست و حوضه های آبخیز از دیگر محورهای این همایش دوروزه است.
<div id="video-display-embed-code_3734595"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2476888/3734595?width=400&height=300"></script></div>
عبقری خاطرنشان کرد: از مجموع 430 مقاله ارسالی به دبیرخانه همایش 80 مقاله به صورت شفاهی و 278 مقاله به صورت پوستر در این دو روز ارائه می شود.
همزمان با برگزاری چهاردهمین همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری المپیاد آبخیزداری کشور نیز با حضور نزدیک به یکصد متخصص در این حوزه برگزار خواهد شد.
آرامون سرپرست معاونت امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی هم در این همایش گفت: بخش عمده ای از اعتبارات عمرانی هرسال برای جبران خسارتهای حوزه آب و خاک هزینه می شود که مدیریت صحیح راهکار جلوگیری از بروز این خسارتهاست.
بهادری یکی از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز توجه به مباحث زیست محیطی و منابع طبیعی را از مهمترین ویژگیهای برنامه ششم توسعه عنوان کرد و گفت: تصویب قانون حفاظت از خاک و تالابها از مهمترین اقدامات در حوزه قانونگذاری است و باید خروجی چنین همایش های علمی به رفع مشکلات و تصویب مقررات جدید منجر شود.
این همایش فردا 26 تیرماه به کار خود پایان می دهد.
همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری در ارومیه همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری در ارومیه همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری در ارومیه

نظر شما