شناسهٔ خبر: 34121453 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

از مرزهای معنویت و پاکیزگی دفاع می کنیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز با همکاری همه عزیزان دفاع مقدس که از مرزهای کشور دفاع کردند، از مرزهای معنویت و پاکیزگی نیز دفاع می کنیم . ­

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
­دکتر سعید نمکی در مراسم رونمایی از سامانه مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت گفت: فساد سازمان یافته ای که در برخی جاها شکل گرفته مثل موریانه ای است که بچه های دفاع مقدس باید به این عرصه ورود کنند.
 
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: دوران دفاع مقدس همچون مدرسه عاشقی است که ناگفته های آن در سینه آنها که این دوران را درک کرده اند به یادگار مانده است که بیان آن به سادگی میسر نیست. ما باید این مدرسه عاشقی را به تصویر بکشیم تا جوان امروز ما بداند که می توان اینگونه عاشق بود و عاشقی کرد.
 
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه پاسداشت دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جوان امروز چند خاصیت دارد؛ از جمله اینکه اگر جوان ما با دفاع مقدس آشنا شود، احساس غرور و جوانمردی می کند و امروز از تهدید و تحریم نمی ترسد و می فهمد که این مملکت، مملکتی نیست که با پیر و جوانش از این شوخی ها کرد.
 
دکتر نمکی گفت: جوانان امروز اگر با روزگار دفاع مقدس آشنا شوند دچار بی خویشتنی نخواهند شد. یکی از مشکلات دانشجوی امروز ما که پا به رکاب رفتن دارد بی خویشتنی است اگر جوان امروز ما با غنای فرهنگی و دیرینه ارزشمند دفاع مقدس آشنا شود هرگز نمی تواند از این آب و خاک دل بکند. وظیفه ما است که با غیرتمندی زنان و مردانی که دست خالی برای گرفتن آب و خاک سر میز مذاکره ننشستند جوانان امروز را آشنا کنیم.
 
وی افزود: پس از خاتمه جنگ ما برای بازپس گرفتن حتی یک میلیمترمربع از خاک سرزمین مان بر سر میز مذاکره ننشستیم که امروز یکی از قدرتمندترین کشورهای منطقه و یکی از کشورهای نادر جهان هستیم که با همت همین جوانمردان که زیرساخت های کشورمان را بنا کرده اند، هیچ کس نمی تواند نگاه چپ به کشور داشته باشد. اگر ما را ضعیف می دانستند دشمنان حتی لحظه ای هم به ما رحم نمی کردند.
 
وی با اشاره به اینکه من مدتی که حتی برای داروهای اساسی مردم خواب از چشمم رفته تا بتوانم برای مردم محروم و درمانده داروهایشان را فراهم کنم، همه این فشار از طرف آنهایی است که مدعی اصول انسان دوستانه هستند.
 
دکتر نمکی گفت: در عرصه دفاع مقدس تجربه هایی کسب کرده ایم که امروز بکار برده ایم و امروز در جهان به گونه ای قدرتمند جلوه کرده ایم که کسی جرأت نمی کند به مرزهای کشورمان نگاهی داشته باشد.
 
وی افزود: امروز به مرزهای کشور حمله نمی کنند آنهایی هم که تهدید می کنند از ناوهای دور دست است. در سایه دفاع مقدس جنگ تن به تن نداریم. امروز به همه عزیزان دفاع مقدس که از مرزهای کشور دفاع کردند می خواهم که از مرزهای معنویت و پاکیزگی دفاع کنند.
 
در این مراسم که صبح امروز در وزارت بهداشت برگزار شد از سامانه جامع بهداری رزمی دفاع مقدس به نشانی www.behdarirazmi.ir  و 2 کتاب درسنامه آشنایی با بهداری رزمی و فرهنگ و معارف دفاع مقدس ویژه دانشجویان علوم پزشکی در 2 جلد رونمایی شد.
 

نظر شما