شناسهٔ خبر: 34120030 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حوزه های علمیه باید مروج امر به معروف باشند

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: حوزه های علمیه باید مروج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی ما بوده و در این کار جدیت و اهتمام زیادی داشته باشند.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز سه شنبه در آئین کلنگ زنی و آغاز عملیات ساخت حوزه علمیه خواهران آبیک خطاب به متولیان این طرح افزود: اینکه در کنار امام جمعه یک هم‌افزایی ایجاد شده تا در خدمت منویات امام زمان (عج) و رهبری باشید جای تبریک ویژه دارد چرا که قرار گرفتن در این موقعیت خدمت‌رسانی لیاقت و شایستگی می‌خواهد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و حوزه‌های علمیه ما را در مسیر تحقق آرمان‌های الهی و قرآنی قرار دادند، تصریح کرد: قرآن ولی مومنان را فقط خدا معرفی کرده است که آنها را به سمت نور هدایت می‌کند و اگر کسی تحت ولایت خدا قرار نگیرد و ولایت طاغوت را انتخاب کند، به سمت تاریکی ها هدایت می شود.

امام جمعه قزوین افزود: اگر انقلاب به پیروزی نمی‌رسید، امام خمینی (ره) نمی‌آمد و حوزه‌های علمیه نبود، بستر تحقق آرمان‌های الهی فراهم نمی‌شد و به استقلال، عزت و سربلندی دست نمی‌یافتیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اجرای امر به معروف و نهی از منکر را یکی دیگر از رهاوردهای انقلاب و حوزه‌های علمیه برشمرد و ابراز کرد: انقلاب اسلامی زمینه‌ای را فراهم کرد تا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه برجسته شود و این امر مهم الهی تحقق پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: شرایطی که امروز شاهد آن هستیم که دغدغه‌مندان حوزه دین در کنار هم قرار گرفته‌اند و در این حوزه خدمت‌رسانی می‌کنند، بسیار حائز اهمیت است و این شرایط پس از انقلاب اسلامی فراهم شده است که بتوانیم تا این اندازه در خدمت دین باشیم و امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درباره اتحاد و انسجام مؤمنان ابراز کرد: مومنان برای رضای خدا در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و برادرانه و هم‌افزایانه در این عرصه فعالیت می‌کنند اما منافقین با یکدیگر حس برادری ندارند و مانند چوب‌های خشک در کنار هم قرار می‌گیرند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه منافقین امر به منکر و نهی از معروف می‌کنند، ادامه داد: مومنان روی پای خودشان می‌ایستند و تکیه‌ای به کسی ندارند اما منافقین برای ادامه حیات باید به کسی تکیه کنند و امروز آمریکا و استکبار جهانی تکیه گاه آنها هستند.

وی تأکید کرد: خدا برای مسلمانان وظایفی تعیین کرده است که یکی از آنها مبارزه در حمایت از مستضعفانی است که به سوی آنان دست نیاز بلند کرده‌اند و امروز به برکت هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی، مدافعان حرم و روح بسیجی شما عزیزان، شرمنده این آیات الهی نیستیم.

آیت‌الله عابدینی یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله باریک‌بین، آیت‌الله شالی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی امام جمعه فقید آبیک را گرامی داشت و گفت: آیت‌الله باریک‌بین و آیت‌الله شالی در احیای حوزه‌های علمیه و مرحوم موسوی در پیشبرد اهداف حوزها نقش مؤثری داشتند و برای آن عزیزان علو درجات را از خدای متعال مسألت داریم.

۳۰۱۳

نظر شما