شناسهٔ خبر: 34115970 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مروری بر آخرین اخبار و شایعات دنیای فوتبال؛

تلاش منچستریونایتد برای جذب مگوایر/ نیمار خواهان ترک پاری سن ژرمن

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- آخرین اخبار دنیای فوتبال را با هم مرور می کنیم.
به گزارش آریا، اسکای انگلیس و تعدادی از رسانه های فرانسه از ملاقات نیمار با مدیر ورزشی پاریسن ژرمن و درخواست این بازیکن برای ترک پاریس خبر داده اند. براساس این گزارش ها، لئوناردو به نیمار اعلام کرده که پی اس جی در صورت دریافت پیشنهاد مناسب که باید ارزشی نزدیک به 200 میلیون یورو داشته باشد با جدایی او موافقت خواهد کرد. در این گزارش ها آمده که نیمار به پاریسن ژرمن در مورد مقصد مورد علاقه اش و اخباری که مبنی بر تمایلش برای بازگشت به بارسلونا منتشر شده اند حرفی نزده است. رسانه ها در هفته های اخیر از تمایل بارسا برای معاوضه کوتینیو با نیمار خبر داده بودند.

- رسانه های انگلیس از توافق منچستریونایتد و داوید دخیا بر سر تمدید قرارداد این بازیکن خبر داده اند. انتظار می رود که دخیا پس از بازگشت منچستریونایتد از تور تابستانی خودش قرارداد جدیدی به ارزش دستمزد 350 هزار پوندی در هفته امضا کند تا پردرآمدترین دروازه بان دنیا لقب گیرد. دخیا و یونایتد بیش از یک سال بود که مشغول مذاکره بر سر تمدید قرارداد بودند و این بازیکن که قرارداد فعلی اش در سال 2020 به پایان می رسد چند پیشنهاد یونایتد را رد کرد و اخباری مبنی بر مذاکره او با پاریسن ژرمن هم منتشر شد اما پیشنهاد جدید یونایتد در نهایت باعث شد که دخیا تصمیم به ماندن در انگلیس بگیرد.

- رسانه های ایتالیا و هلند از توافق کامل یوونتوس و آژاکس بر سر انتقال ماتیاس ده لیخت خبر داده اند. این بازیکن روز سه شنبه وارد شهر تورین می شود و روز چهارشنبه در تست پزشکی یوونتوس شرکت خواهد کرد و سپس با این تیم قرارداد امضا می کند. یوونتوس برای جذب ده لیخت 19 ساله حاضر شده که مبلغ 65 میلیون یورو که می تواند تا 75 میلیون افزایش یابد به آژاکس پرداخت کند. ده لیخت در یوونتوس سالی 9 میلیون یورو که می تواند تا 12 میلیون افزایش یابد دستمزد دریافت خواهد کرد. در قرارداد این بازیکن هم بند فسخی به ارزش 150 میلیون یورو درج خواهد شد.

- لستر برای فروش مگوایر بیش از 75 میلیون پوند می خواهد. تلگراف مدعی شده است، لسترسیتی با فروش مگوایر موافقت کرده است به شرط آنکه باشگاهی راضی به پرداخت رقمی رکوردشکن برای خرید وی شود. طبق اعلام این رسانه، مگوایر که خواهان پیوستن به یکی از تیم های بزرگ جزیره است، از پیشنهاد یونایتد استقبال می‌کند، لسترسیتی هم مانعی بر سر راه مگوایر نگذاشته است و به او قول داده در صورتی که پیشنهاد مناسب به دستشان برسد، با جدایی وی موافقت خواهند کرد. لسترسیتی برای فروش مگوایر رقمی بین 80 تا 90 میلیون پوند درخواست کرده است، آنها بیشتر از مبلغ 75 میلیون پوندی می خواهند که لیورپول برای خرید فن دایک پرداخت کرد که این رقم می تواند رکورد نقل و انتقالات را برای خرید یک مدافع بشکند. منچسترسیتی حاضر نیست بیش از 60 میلیون پوند برای مگوایر بپردازد و منچستریونایتد هم فعلاً رقمی بیش از 70 میلیون پوند را پیشنهاد نکرده است. اما گفتگوها ادامه دارد و یونایتد امیدوار است در روزهای پیش رو به توافق برسد.
هری مگوایر به برندان راجرز و هم تیمی‌هایش گفته است که به دنبال جدایی از لسترسیتی در پنجره نقل و انتقالات جاری است. به گزارش اسکای، هر دو تیم شهر منچستر به دنبال مگوایر هستند و لسترسیتی به این بازیکن گفته است اگر رقم درخواستی‌اش پرداخت شود، می‌تواند کینگ پاور را ترک کند. مدافع تیم ملی انگلیس طی روزهای گذشته و در اردوی فرانسه، باشگاه را از تصمیمش مطلع کرده است. لسترسیتی خواهان این است تا جدایی مگوایر، با شکسته شدن رکورد نقل و انتقالات فوتبال برای یک مدافع میانی (در حال حاضر این رکورد به انتقال 75 میلیون پوندی ویرجیل فن دایک از ساوتهمپتون به لیورپول تعلق دارد) همراه شود. با وجود این که منچستریونایتد با ارائه پیشنهادی 70 میلیون پوندی دست بالاتر را نسبت به منچسترسیتی دارد، هیچ یک از دو باشگاه حاضر به پیشنهاد رقم درخواستی لسترسیتی نشده‌اند.
ایندیپندنت هم علاقه یونایتد به مگوایر را تایید می‌کند ولی بر اساس گزارش سایمون پیچ، هنوز رقم قرارداد، محل مناقشه بین طرفین است. لسترسیتی تحت هیچ فشار مالی‌ای قرار ندارد و رقم پیشنهادی یونایتد همچنان با درخواست روباه‌ها همخوانی ندارد. لسترسیتی برای مدافعی که او را با 15 میلیون پوند به خدمت گرفت، 90 میلیون پوند می‌خواهد. دنیس اروین، سفیر باشگاه منچستریونایتد، روز گذشته شایعه دستیابی منچستریونایتد به توافق با لسترسیتی را تکذیب کرد. بر اساس گزارش مارک اوگدن از ESPN، شکاف عمیقی بین رقم پیشنهادی منچستریونایتد و خواسته لسترسیتی برای مگوایر وجود دارد. بر اساس این گزارش، لسترسیتی برای مدافع 26 ساله‌اش 80 میلیون پوند می‌خواهد. سران یونایتد با توجه به یک دندگی لسترسیتی، باور ندارند که به جذب این مدافع بلند قامت نزدیک‌تر شده‌اند؛ با این وجود تمایل خود بازیکن برای انتقال به اولدترافورد آن هم در فصلی که منچستریونایتد در رقابت‌های لیگ قهرمانان غایب است، باشگاه را امیدوار نگه می‌دارد. به فاصله سه هفته‌ تا بسته شدن پنجره نقل و انتقالات تابستانی، یونایتد باید بسته پیشنهادی خود برای مگوایر را به شدت افزایش دهد.

- با وجود دریافت پیشنهادهایی دیگر، والدس قصد دارد به تیم سابقش بازگردد. طبق اعلام ESPN، ویکتور والدس دروازه بان سابق بارسلونا در آستانه بازگشت به نیوکمپ و فعالیت به عنوان مربی تیم زیر 19 ساله‌های این باشگاه قرار دارد. بارتومئو هفته قبل اعلام کرد که این باشگاه در حال گفتگو با والدس برای حضور او به عنوان مربی در بارسلونا است و حالا والدس فاصله زیادی با بازگشت به نیوکمپ ندارد. البته والدس 37 ساله از تیم دوم لگانس هم پیشنهاد مربیگری دارد ولی ترجیح می دهد به بارسلونا بازگردد. والدس که اکنون 37 سال دارد، سال 2014 بعد از انجام 535 بازی برای بارسلونا این تیم را ترک کرد و دوران کوتاهی را در منچستریونایتد، استانداردلیژ و میدلزبورو پشت سر گذاشت. او در نهایت سال 2017 از دنیای بازیگری بازنشسته شد.

- منچستریونایتد برای فروش این بازیکن فرانسوی خواستار 170 میلیون پوند است. گاردین مدعی شده است با شرایط فعلی، هر روز احتمال ماندن پل پوگبا در منچستریونایتد بیشتر می شود و بعید است او در این تابستان الدترافورد را ترک کند. داستان از آنجایی آغاز شد که پل پوگبا در ابتدای تابستان عنوان کرد به دنبال چالش جدیدی است، رایولا نیز با تأکید بر خواسته‌های موکلش ابراز امیدواری کرده بود بتواند زمینه انتقال پل پوگبا را فراهم سازد. اما در شرایطی که کمتر از چهار هفته به مهلت جذب بازیکن در لیگ برتر باقی مانده است، یونایتد هنوز هیچ پیشنهاد رسمی برای پوگبا دریافت نکرده است. البته تیم‌های ایتالیا و اسپانیا می توانند تا پایان آگوست بازیکن جذب کنند ولی یونایتد برای تیم‌های خریدار فقط تا 8 آگوست مهلت تعیین کرده چرا که در صورت جدایی پوگبا، باید جانشینی برای وی جذب کند. ضمن اینکه شیاطین سرخ 170 میلیون پوند قیمت روی پوگبا گذاشته اند، حال آنکه رئال مادرید قیمت وی را 100 و نهایتاً 120 میلیون پوند برآورد می‌کند. یوونتوس نیز نشانه ای برای خرید این ستاره فرانسوی بروز نداده است.

- اسکای انگلیس به نقل از اسکای آلمان مدعی شده که بایرن مونیخ امید چندانی نسبت به جذب لروی سانه آلمانی در این تابستان ندارد. سانه هدف نخست بایرن مونیخ در این تابستان بوده اما این بازیکن تا این لحظه به منچسترسیتی در مورد تمایلش برای جدایی و پیوستن به بایرن چیزی نگفته و امروز هم همراه با دیگر بازیکنان راهی تور تابستانی آسیا شد تا شانس انتقالش به بوندس لیگا کمتر از قبل شود. منچسترسیتی برای فروش این بازیکن رقمی نزدیک به 100 میلیون پوند می خواهد و بایرن مونیخ برای پرداخت این مبلغ آماده است اما هنوز چراغ سبزی از سانه دریافت نکرده است.

- ناپولی با وجود دنبال کردن اهدافی بزرگ در خط حمله و هافبک، هنوز موفق به جذب آن‌ها نشده است. به گزارش جانلوکا دی مارتزیو، مذاکرات میان ناپولی و رئال مادرید بر سر انتقال هامس رودریگز که هدف نخست کارلو آنچلوتی است، بسیار به طول انجامیده و فلورنتینو پرز نیز حاضر نیست به خواسته ناپولی تن دهد. با وجود تلاش‌های ژرژ مندس برای انتقال رودریگز به ناپولی، رئال مادرید با انتقال قرضی مخالف است. اتلتیکو مادرید تحت شرایطی ویژه سعی در ورود به مذاکرات دارد اما ناپولی همچنان از بابت جذب این ستاره کلمبیایی خوش‌بین است. گزینه جانشین ناپولی در صورت شکست در جذب هامس، نیکولاس پپه از لیل است. پپه مورد توجه پاری سن ژرمن نیز قرار دارد و ناپولی برای جذب این مهاجم 23 ساله ساحل عاجی، کار آسانی ندارد اما همچنان شانس وجود دارد. لیل به آدام اوناس از ناپولی علاقه مند است اما انتقال پپه به ناپل می‌تواند حدود 60 الی 65 میلیون یورو هزینه‌بر باشد.

- تاتنهام به جذب گرت بیل، وینگر رئال مادرید علاقه مند است. به گزارش مارکا، بیل که در تابستان 2013 با 100 میلیون یورو از تاتنهام به رئال مادرید پیوست و امروز 30 ساله می‌شود، جایی در برنامه‌های زین الدین زیدان ندارد. او این را رسما از اواخر فصل پیش می‌داند. اگرچه این بازیکن از ابتدا اعلام کرده می‌خواهد در رئال مادرید بماند و برنامه‌ای برای جدایی ندارد. بیل همچنین نمی‌خواهد از دستمزدی که باید طی سه سال آتی از رئال مادرید بگیرد - 51 میلیون یورو خالص - چشم پوشی کند. پس از اینکه رئال مادرید پیشنهاد شانگهای شنهوا را که دستمزدی حتی بیشتر به بیل پیشنهاد داده بود، به دلیل درخواست طرف چینی مبنی بر صدور رضایت‌نامه وینگر ولزی - به معنای خرید رایگان بیل - رد کرد، در هفته‌های اخیر تاتنهام نیز به برگرداندن ستاره سابقش علاقه نشان داده است. اسپرز به رئال اعلام کرده حاضر است رقمی بین 50 تا 60 میلیون یورو برای خرید بیل هزینه کند اما به هیچ عنوان قادر نیست دستمزد بالای بیل را بپردازد و نهایتا می‌تواند نیمی از آنچه بیل در رئال دریافت می‌کند را متقبل شود.


نظر شما