شناسهٔ خبر: 34111382 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

دکتر روحانی : توسعه گردشگری وابسته به‌گسترش فضای مجازی است

صاحب‌خبر -
رئیس جمهوری با اشاره به بهره‌برداری از ۶۳ طرح و پروژه در استان خراسان شمالی با اعتبار ۱۰هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، گفت: باید تلاش کنیم تا دو طرح مهم راه آهن جوین – اسفراین و تکمیل ۹۰ کیلومتر جاده بجنورد – گرگان در استان خراسان شمالی تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی ‌در نشست خبری با اصحاب رسانه استان خراسان شمالی، با بیان این که براساس گزارش وزیر صنعت، معدن و تجارت حدود پنج هزار میلیارد تومان طرح و پروژه برای ایجاد صنایع پایین دستی در مجتمع آلومینیومی که به بهره‌برداری رسید، تعریف شده است، افزود: استان خراسان شمالی از لحاظ معدنی پرظرفیت و غنی بوده و جزومعدود استان‌هایی است که دارای امکان آلومینا‌ست.

وی اظهار داشت: برنامه دولت این است که در زمینه گسترش بخش پایین دستی صنایع بزرگ تلاش‌ بیشتری داشته باشد و استاندارانی که این امکان برای آنها فراهم است هم باید در این زمینه بیش از گذشته برنامه‌ریزی و تلاش کنند.

رئیس جمهوری در پاسخ به سئوالی درباره برنامه دولت برای توسعه گردشگری به منظور برون‌رفت از تکیه کشور به درآمدهای نفتی، خاطر نشان کرد: بخش گردشگری و مسکن به دلیل اشتغالزایی سریع بسیار حائز اهمیت هستند.روحانی با اشاره به این که امروز توسعه گردشگری وابسته به گسترش فضای مجازی است، گفت: بسیاری از رفت و آمدهای مردم، رزرو هتل، فروش صنایع دستی و سایر امور توسط فضای مجازی انجام می‌شود که در این زمینه دولت فعال بوده و زیرساخت‌ها را در سراسر کشور آماده کرده است به گونه‌ای که امروز بسیاری از روستاها به اینترنت پرسرعت مجهز هستند و روستاییان می‌توانند محصولات خود را در فضای مجازی، عرضه کنند.

وی اظهار داشت: همچنین برای توسعه گردشگری به وزارت نیرو دستور داده شده است‌ دریاچه‌های سدها را بر مبنای مقررات زیست محیطی در اختیار بخش گردشگری قرار دهند تا مردم بتوانند، از این فضا استفاده کنند.

‌رئیس جمهوری با اشاره به این که استان خراسان شمالی ظرفیت‌های قابل توجهی دارد، گفت: باید جاذبه‌های گردشگری در این استان توسعه یابد و این جاذبه‌ها با همکاری رسانه‌ها، فضای مجازی و صدا و سیما به مردم معرفی شود.

روحانی با بیان این که در کشور آثار تاریخی و طبیعی بسیار خوب و بی‌نظیری وجود دارد که متأسفانه به درستی معرفی نمی‌شود، اظهار داشت: اقدامات بسیار خوبی در زمینه توسعه توریسم سلامت انجام شده است و می‌توانیم در این بخش فعالیت خوبی داشته باشیم.

نظر شما