شناسهٔ خبر: 34107117 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

سه نخست وزیر سابق لبنان به دیدار پادشاه عربستان رفتند

سه نخست وزیر سابق لبنان با سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی در شهر جده دیدار و درباره روابط دو جانبه گفت وگو کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، ملک سلمان امروز در کاخ السلام در جده میزبان "نجیب میقاتی"، "فواد سنیوره" و "تمام سلام" سه نخست وزیر سابق لبنان بود.

دو طرف درباره روابط میان دو کشور صحبت کردند و پادشاه سعودی گفت که حفظ ثبات و استقرار لبنان برای ریاض اهمیت دارد.

پادشاه سعودی در جریان این دیدار از نخست وزیرهای پیشین لبنان خواست که لبنان را در چارچوب محیط عربی اش حفظ کنند.

آخرین تحولات جاری در لبنان نیز از دیگر محورهای گفت و گو میان دو طرف بود.

"ابراهیم العساف" وزیر خارجه و "ولید بن عبدالله بخاری" سفیر سعودی در لبنان و نیز چند شخصیت سیاسی سعودی نیز در این دیدار حضور داشتند.

چندی پیش سعد الحریری نخست وزیر لبنان در یک کنفرانس مطبوعاتی به روابط کشورش با کشورهای عربی منطقه اشاره کرده و گفت نباید کشورهای عربی به ویژه عربستان را در جایگاه دشمن قرار داد.

روابط ریاض و بیروت به دنبال استعفای غیرمنتظره «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان در ریاض که آبان ماه سال ۹۶ رخ داد، دچار تلاطم شد. بسیاری از مقام ها و گروه های لبنانی معتقد بودند که این استعفا با فشار سعودی ها رخ داده است.

گرچه الحریری پس از فشار مقام های لبنانی و وساطت فرانسوی ها به بیروت بازگشت و از استعفایش صرف نظر کرد، اما برای مدت ها روابط بیروت و ریاض متشنج بود.

پس از مدت ها روابط سرد بین دو کشور، «نزار العلولا» فرستاده پادشاه عربستان در اوایل اسفند ماه سال گذشته به لبنان سفر و با مقام های این کشور دیدار کرد. رسانه ها از لحن آرام مقام های سعودی و تلاش آنها برای ترمیم روابط با بیروت خبر داده بودند./ ایرنا

 

 

کلمات کلیدی

برچسب‌ها:

نظر شما