شناسهٔ خبر: 34098926 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۵۳ درصد مردم آذربایجان‌شرقی زیر پوشش تامین اجتماعی هستند

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر ۵۳ درصد شامل ۶۹۰ هزار نفر از جمعیت سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفری این استان تحت پوشش این سازمان هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، سمساری مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: با احتساب افراد تبعی بیمه شدگان تأمین اجتماعی در آذربایجان شرقی حدود دو میلیون نفر از جمعیت استان از خدمات این سازمان بهره مند می‌شوند.

وی مجموع مستمری بگیران تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی را ۱۸۱ هزار نفر اعلام و با بیان اینکه حجم مستمری این افراد بسیار سنگین و بالا است، اضافه کرد: در خرداد ماه گذشته ۲۸۰ میلیارد تومان برای این مستمری بگیران پرداخت شد و تعهدات بلند مدت سازمان برای این تعداد بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

سمساری تعداد مقرری بگیران تأمین اجتماعی استان را ۱۳ هزار و ۶۶۱ نفر اعلام کرد و افزود: طی سال گذشته به این افراد بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان مقرری بیکاری پرداخت شده است که این رقم روز به روز و ماه به ماه در حال افزایش است.

وی شرایط سخت اقتصادی کشور و استان را مورد اشاره قرار داد و یادآوری کرد: به دلیل بروز مشکلات عدیده برای کارگاه‌های تولیدی و صنعتی و واحد‌های خدماتی، تأمین اجتماعی تلاش می‌کند تا با راهکار‌های مختلف افراد شاغل بیکار شده در این واحد‌ها را همچنان مورد حمایت قرار دهد که بخشودگی جرایم و اخذ اقساطی حق بیمه‌ها تا سقف ۶۰ ماه در دستور کار قرار گرفته است.

سمساری بروز شرایط ویژه اقتصادی را از چالش‌های مهم تأمین اجتماعی برشمرد و با اشاره به اینکه تلاش می‌شود از این مشکلات عبور کنیم، از اینکه سازمان، دیون معوقه ندارد ابراز خرسندی کرد و گفت: کارکنان این مجموعه در تعداد ۲۸ شعبه آذربایجان شرقی تمام تلاش خود را برای خدمات رسانی بهتر و بهینه به افراد تحت پوشش انجام می‌دهند.

وی از اجرای طرح ملی غیرحضوری تأمین اجتماعی در آذربایجان شرقی به صورت آزمایشی خبر داد که از اسفند ماه گذشته شروع شده است.

سمساری گفت: در این طرح که تا ۱۵ تیرماه جاری ادامه داشت ۹۸ هزار نفر از مردم آذربایجان شرقی بهره‌مند شدند که در قالب آن تعداد ۴۰ نوع خدمت به آن‌ها ارائه شد و قرار است تا پایان سال جاری این تعداد از خدمات به ۲۰۰ نوع افزایش یابد.

 

انتهای پیام/ش

تحت پوشش ۵۳ درصد مردم آذربایجان‌شرقی در بیمه تامین اجتماعی

 

نظر شما