شناسهٔ خبر: 34098456 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عملیات اجرایی پایاب سد گیوی آغاز می‌شود

اردبیل _ ایرنا _ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل از آغاز عملیات اجرایی پروژه پایاب سد گیوی در آینده نزدیک خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مسعود امامی یگانه روز دوشنبه در بازدید از سد گیوی در شهرستان کوثر افزود: مناقصه و پیمان سپاری این پروژه انجام شده و بزودی با تعیین پیمانکار عملیات اجرایی پایاب سد جهت آبرسانی آب از سد گیوی به مزارع کشاورزی پایین دست آغاز می‌شود.

وی در جلسه بررسی پروژه‌های عمرانی کوثر نیز گفت: تاکنون حدود هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت سد مخزنی گیوی در این شهرستان هزینه شده است.

مسعود امامی یگانه اظهار داشت: برای ادامه عملیات اجرایی و تکمیل شبکه پایاب این سد ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات فاینانس داخلی هزینه خواهد شد که این کار هم اکنون در مرحله مناقصه و واگذاری به پیمانکار است.

وی بیان کرد: حجم تنظیمی این سد، ۷۶ میلیون متر مکعب است، که نقش مهمی در تامین آب مورد نیاز شرب، کشاورزی و صنعتی شهرستان کوثر ایفا خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل همچنین با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان کوثر در حوزه گردشگری افزود: راه‌های منتهی به مناطق گردشگری شهرستان کوثر بویژه مسیر منتهی به آبگرم، با اقدامات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای حضور مسافران آماده سازی شود.

امامی یگانه گفت: با توجه به تاکید استاندار اردبیل، برای احداث کانال فاراب با استفاده از اعتبارات ملی، دستگاه‌های ذیربط نسبت به پیگیری اعتبارات مزبور اقدامات لازم را بکار بگیرند.

او افزود: در سال گذشته، ۹ میلیارد ریال از طریق خزانه و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در قالب قیر رایگان در اختیار شهرداری کوثر قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: مشکلات شهرک گلخانه‌ای ۱۹ هکتاری فیروزآباد، با تعامل و همکاری سازمان جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی استان اردبیل بزودی مرتفع می‌شود.

شهرستان کوثر به مرکزیت شهر گیوی ۸۵ کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد، سد گیوی (کوثر) با ظرفیت ۷۶ میلیون متر مکعب ۱۰۲ متر ارتفاع دارد و عملیات اجرایی آن از سال ۸۳ آغاز شده، این سد بر روی رودخانه گیوی چایی از نوع خاکی سنگ ریزه‌ای با هسته رسی احداث و حجم مفید آن ۵۳ میلیون مترمکعب است.

برای اجرای پروژه پایاب سد گیوی و برخی اقدامات تکمیلی سد به اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال نیاز است که در سفر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان اردبیل تامین آن تعهد و تضمین شده و با بهره برداری از پایاب این سد بیش از هشت هزار هکتار زمین کشاورزی منطقه از آب این سد بهره مند می شود.

۷۱۱۹/‏۶۰۱۸

برچسب‌ها:

نظر شما