شناسهٔ خبر: 34060205 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

نگاهي بر نقل و انتقالات ليگ برتر

ورودي عجيب پارس‌جنوبي و خروجي‌هاي

زياد استقلال

در حالي که تاريخ آغاز ليگ نوزدهم از سوي سازمان ليگ هنوز مشخص و اعلام نشده، 16 تيم ليگ برتري در يک رقابت تنگاتنگ نقل و انتقالاتي به سر مي‌برند.

16 تيم حاضر در نوزدهمين دوره ليگ برتر در حالي در رقابتي تنگاتنگ نقل و انتقالاتي قرار گرفته‌اند که هنوز تاريخ آغاز مسابقات ليگ برتر از سوي سازمان ليگ مشخص نشده است. تاکنون بازيکنان زيادي بين تيم‌هاي ليگ برتري جابجا شده‌اند، بازيکنان زيادي در انتظار جابجايي قرار دارند و بازيکنان زيادي هم هستند که هنوز هيچ گزينه‌اي براي فصل پيش رو ندارند.

پرسپوليس و ذوب آهن، با ثبات ترين

با ثبات ترين تيم‌هاي ليگ برتري تا امروز دو تيم ذوب آهن و پرسپوليس هستند که کم‌ترين ورودي و کم‌ترين خروجي را دارند. سرخ پوشان عملاً تنها فرشاد احمدزاده و محمدحسين کنعاني زادگان را به خدمت گرفته و در مقابل نيز سه بازيکن در معرض جدايي از اين تيم قرار دارند که از اين بين تنها يک بازيکن به اسم بشار رسن جدايي اش محتمل‌تر است.ذوب آهن هم يکي از تيم‌هاي با ثبات در نقل و انتقالات است. از اين تيم تنها رشيد مظاهري، سيد محمد حسيني و اوساگونا جدا شده‌اند و در مقابل تنها حسين بهزادي دروازه‌بان پيشين پديده جذب اين تيم شده است. اما حداقل جذب يک مهاجم خارجي هم براي اين تيم قطعي است.

البته بايد اين نکته را در نظر گرفت که چند بازيکن سابق ذوب آهن که بنا به دلايلي در خدمت اين تيم نبودند به جمع نفرات شأن اضافه مي‌شوند. بازيکناني مثل دانيال اسماعيلي فر، مهدي مهدي پور، احسان پهلوان و احتمالاً محمدرضا خلعتبري.

استقلال؛ پر خروجي ترين

بيشترين تعداد بازيکن خروجي را استقلال دارد. تعداد بازيکناني که يا قطعاً از اين تيم جدا شده و يا در معرض جدايي قرار دارند به عدد 18 رسيده است. احتمال تمديد 3 بازيکن از اين تعداد با آبي پوشان وجود دارد که در اين صورت تعداد خروجي‌هاي اين تيم به 15 نفر کاهش مي‌يابد.

پارس جنوبي؛ پر ورودي ترين

پارس جنوبي با فراز کمالوند يک رکورد عجيب در جذب بازيکن به جاي گذاشت. اين تيم که فصل گذشته را با ايستادن در رده چهاردهم به پايان رساند، فراز کمالوند را جانشين مهدي تارتار کرد تا بعد از 3 فصل سرمربي اش تغيير کرده باشد.کمالوند تاکنون 21 بازيکن جديد به خدمت گرفته و حتي اگر بر اين تعداد اضافه نشود، باز هم پارس جنوبي يک رکورد جالب در جذب بازيکن جديد در ليگ برتر را از خود به جاي گذاشته است. ساير تيم‌هاي ليگ برتري تاکنون رفت و آمدهايي متعادل‌تر نسبت به اين تيم‌ها داشته اند. بايد ديد در پايان فصل نقل و انتقالات و آغاز ليگ برتر اين رفت و آمدها براي کدام تيم‌ها بهتر و مثمر ثمر تر است.

وحيد اميري به پرسپوليس پيوست

وحيد اميري بازيکن فصل گذشته ترابزون اسپور پس از فسخ قرارداد با اين تيم، ديروز در باشگاه پرسپوليس براي حضور دو ساله در جمع سرخپوشان به توافق رسيد. اين بازيکن پس از خروج از باشگاه در جمع خبرنگاران در مورد عقد قرارداد با تيم سابق خود گفت: «خدا را شکر که توانستم برگردم به خانه ام. همه مي دانند که پيشنهاداتي داشتم ولي به هيچ جا پيشنهاد مالي ندادم، چون مي دانستم بايد برمي گشتم اينجا.»

او با اشاره به اينکه چرا فرآيند بازگشتش به پرسپوليس طولاني شد، گفت: «اگر مقداري طول کشيد به خاطر اين بود که قراردادم با تيم ترکيه اي بايد تمام مي شد و خيالم راحت مي شد. الان خيلي خوشحالم که بازگشتم. اميدواريم دوباره بتوانيم هواداران را خوشحال کنيم و به اميد خدا پرسپوليس که هميشه جايگاهش بالا بوده را نگاه داريم.» وحيد اميري بازيکن ملي پوش پرسپوليس در پايان عنوان کرد از روزهاي آينده به تمرينات تيم ملحق خواهد شد.

بشار – پرسپوليس

جدايي نزديک است

بشار رسن براي ماندن در پرسپوليس هر کاري که لازم بود انجام داد؛ از توافق بر سر جزئيات قرارداد تا تخفيف 100 هزار دلاري و گذشتن از آپشن‌هاي قرارداد خود، اما باز هم مديران باشگاه پرسپوليس از اين بازيکن درخواست تخفيف کردند.

اين در حالي است که طبق ادعاي مديربرنامه‌هاي اين هافبک عراقي، بشار رسن در حال حاضر چند پيشنهاد ديگر هم دارد. با توجه به شرايطي که رقم خورده، احتمال جدايي بشار از پرسپوليس بيشتر از قبل به نظر مي‌رسد به خصوص حالا که سرخپوشان موفق به بازگرداندن فرشاد احمدزاده و وحيد اميري نيز شده اند.

شرايط ارزي در کشورمان به گونه‌اي است که تمديدقرارداد با بازيکنان خارجي را سخت مي‌کند به خصوص بازيکني مثل بشار که غير از پرسپوليس، چند پيشنهاد مالي خوب از کشور‌هاي قطر، ترکيه و عربستان به دستش رسيده و به راحتي مي‌تواند باشگاه ديگري را براي ادامه فوتبال خود، انتخاب کند. شرايط به شکلي است که بايد منتظر انتشار خبر خداحافظي بشار با پرسپوليسي‌ها باشيم، چون جدايي نزديک است!

گزينه استقلال

يک فصل بدون گل زده در سري‌آ

با وجود اينکه شيخ دياباته تازه ترين خريد اضافه شده به ليست بازيکنان آندره استراماچوني است و اتفاقا در پست مهاجم بازي خواهد کرد و تجربه بازي در سري‌آ را نيز دارد، به نظر مي رسد سرمربي ايتاليايي استقلال قصد دارد يک مهاجم ديگر هم از سري‌آ به خدمت بگيرد.

طي روزهاي گذشته اسم مانوئل پوچيارلي، مهاجم فصل گذشته کيه وو در رسانه ها به عنوان گزينه مدنظر استراماچوني مطرح شد. همچنين سايت کالچومرکاتو ايتاليا هم روز گذشته از علاقه استراماچوني به او براي حضور در ايران خبر داد. پوچيارلي 28 ساله که سابقه بازي در تيم هاي مختلفي را در سري‌آ ايتاليا دارد، فصل گذشته عملکرد چندان خوبي در ليگ کشورش نداشت. او که از امپولي به صورت قرضي راهي کيه وو شده بود، در 10 بازي و 298 دقيقه حضور در ترکيب کيه وو موفق به باز کردن دروازه هيچ حريفي نشد. پوچيارلي در کل 135 بار لباس تيم هاي مختلف را در سري آ ايتاليا به تن کرده و 16 بار موفق به گلزني شده. او معمولا در اکثر تيم ها به عنوان مهاجم ذخيره وارد زمين مي شده. نکته قابل توجه اينجاست در کارنامه اين بازيکن سابقه گلزني به ميلان، اينتر، لاتزيو و ناپولي ديده مي شود.

نظر شما