شناسهٔ خبر: 34046745 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان لرستان:

ویزیت بیش از 2 هزار نفر از هموطنان سیل‌زده در لرستان/ 15 هزار چادر توزیع شد

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان لرستان از ویزیت رایگان 2 هزار و 907 نفر از هموطنان سیل‌زده در استان لرستان و توزیع بیش از 15 هزار چادر بین آنها خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا به مناطق سیل‌زده استان لرستان، صارم رضایی صبح امروز در همایش توزیع کالاهای اساسی(طرح مهرانه) بین سیل‌زدگان لرستانیگفت: در زمان وقوع سیل، برنامه‌های زیادی توسط هلال احمر استان لرستان صورت گرفت و در همان ساعات اولیه یک‌هزار و 118 دستگاه چادر امدادی برای برپایی اردوگاه‌های اسکان اضطراری در شهرستان‌های پلدختر، نورآباد، علی‌گودرز، دورود و ازنا توزیع شد.

وی گفت: شهرستان‌های استان لرستان منطقه‌بندی شد تا بتوانیم به مردم خدمات بهتری ارائه دهیم و برنامه‌ریزی‌های مختلفی صورت گرفت و بیش از 14 فروند هواپیما در استان مستقر شد و به بیش از یک‌هزار 173 روستا امدادرسانی هوایی داشتیم.

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان لرستان از حضور تیم‌های عملیاتی 11 استان خبر داد و افزود: پس از وقوع سیل، تیم آنت نیز در مناطق سیل‌زده حاضر و به جستجوی افراد مفقود پرداخت.

رضایی به توزیع اقلام جمع‌آوری شده بین سیل‌زدگان اشاره کرد و افزود: 15 هزار و 548 دستگاه چادر در بین سیل‌زدگان توزیع و به‌طور مرتب اقلام غذایی و موکت و پتو در بین آنان توزیع شد.

وی درباره ارائه خدمات بهداشتی به سیل‌زدگان گفت: 2 هزار و 907 نفر ویزیت و خدمات پرستاری برای 809 نفر صورت گرفت. بهداشت روان برای 986 نفر و خدمات مادر و کودک برای یک‌هزار و 326 نفر انجام شد.

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان لرستان خاطرنشان کرد: طرح مهرانه یکی از طرح‌های ویژه ما برای ارائه خدمات به مردم سیل‌زده است و امیدواریم وضعیت مردم این مناطق در اسرع وقت بهبود یابد.

انتهای پیام/4087/4110/

نظر شما