شناسهٔ خبر: 34033654 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

آیت الله دری نجف آبادی:

عفاف و حجاب از بزرگترین سرمایه‌های کشور است/ایران در برابر بدعهدی اروپا با قاطعیت از حقوق خود دفاع می‌کند

امام‌جمعه اراک گفت: عفاف و حجاب به برکت انقلاب یکی از بزرگترین سرمایه‌های کشور و نشان حیا، شرف و آزادگی ملت است و از شعائر انقلاب اسلامی است که همه باید از آن حمایت کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  دیار آفتاب؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام‌جمعه اراک در خطبه این هفته نماز جمعه اراک با گرامیداشت دهه کرامت بر استفاده از فیوضات این دهه به‌ویژه میلاد باسعادت علی بن موسی‌الرضا (ع) تأکید کرد.

وی همچنین با گرامی داشت هفته عفاف و حجاب بابیان اینکه هرکدام از زنان و مردان مسلمان و انقلابی و مادران شهدا سند عزت، شرف و شجاعت هستند، گفت: بنابراین امروزه عفاف، حیا، حجاب، عصمت و غیرت در جامعه، دانشگاه، آموزش‌وپرورش، ادارات و حوزه جزو واجب‌ترین و ضروری‌ترین کارهاست چراکه جزو شعار و شعائر انقلاب اسلامی است.

عفاف و حجاب از بزرگترین سرمایه های کشور است

امام‌جمعه اراک افزود: عفاف و حجاب به برکت انقلاب یکی از بزرگترین سرمایه‌های کشور و نشان حیا، شرف و آزادگی ملت است و از شعائر انقلاب اسلامی است که همه باید از آن حمایت کنیم. همچنین حجاب تنها برای زنان نیست بلکه مردان هم باید در راه عفت و حجاب تلاش کنند.

وی با بیان اینکه همه مردم باید حجاب را رعایت کنند، اضافه کرد: عفت، اخلاق، تقوا، فضیلت و عصمت از آزمون های بزرگ انقلاب بوده و است و اگر به این مهم پشت کنیم مانند آن است که به انقلاب پشت کرده ایم. باید امروز نیز قدر آرمان های انقلاب را بدانیم.

دری نجف آبادی با تقدیر از بانوانی که حجاب و عفاف خود را حفظ کرده اند، بیان کرد: درود بر مادران شهدا و چنین بانوانی که این پوشش فاطمی را به دوش می کشند و از خداوند می خواهیم توفیقات مضاعف خود را به آنان عنایت کند.

جهان اسلام اجازه ندهد شیخ زکزاکی زیر دست جلادان بیفتند

امام جمعه اراک با گرامی داشت یاد و خاطره شیخ زکزاکی، گفت: این شیخ بزرگوار که فرزندان خود را در راه اسلام تقدیم کرد، همچنان در زندان های نیجریه به سر می برد و با غیرت خود همچنان بر سر عقیده اش ایستاده است و از دین خود دفاع می کند. ما نیز از همین منبر اعتراض خود را به این جنایت اعلام می کنیم و انتظار داریم تا مجامع بین المللی و حقوقی، جهان اسلام و علما اجازه ندهند که چنین بزرگانی به جرم عدالت خواهی زیر دست جلادان خون آشام بیفتند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه شورای نگهبان حافظ سلامت و صیانت آرای مردم است، افزود: به حمدالله در این ۴۰ سال نیز این شورا وظیفه خود را به خوبی انجام داده است. امسال نیز انتخابات را در پیش داریم که امیدواریم مانند همیشه مر قانون و سلامت انتخابات رعایت شود.

اگر اروپا به تعهدات برجامی خود پایبند نباشد، با تمام توان می ایستیم

دری نجف آبادی با اشاره به تعهدات اروپا در حوزه برجام، گفت: اروپایی ها بازی در نیاورند چرا که این بار جمهوری اسلامی ایران با قاطعیت از حقوق خود دفاع می کند. اگر اروپایی ها به ۱۱ تعهد خود در برجام به صورت کامل و ۱۰۰درصدی پایبند بودند که بسیار خوب، ولی اگر پایبند نباشند جمهوری اسلامی ایران پای آرمان های خود با تمام توان می ایستد.

وی با بیان اینکه ملت ایران پای امام، شهدا و آرمان های خود با قدرت ایستاده است، افزود: ملت ایران با قدرت در دهان آمریکا و اسرائیل می زند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به سفر اخیر رئیس قوه قضائیه به استان مرکزی، گفت: امیدواریم سفر ایشان پر برکت باشد، البته نکات فراوانی نیز در این سفر گفته شد.

امام جمعه اراک در پایان ارتحال مرحوم آیت الله العظمی سید محمد حسینی شاهرودی را تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: ان شاء الله خداوند علما، خصوصا علمای این استان را بیامرزد و با اولیای خود محشور کند.

انتهای پیام/

نظر شما