شناسهٔ خبر: 34010850 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

باند ۵ نفره سارقان حرفه‌ای منازل
 به دام افتادند

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت از انهدام باند ۵ نفره سارقان منازل شرق و مرکز پایتخت خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ احمد نجفی معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت اظهار کرد: با ارجاع چندین پرونده مشابه سرقت منزل از منازل شرق و مرکز پایتخت به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، شناسایی و دستگیری متهمان پرونده در دستور کار قرار گرفت.این مقام انتظامی با بیان اینکه در تحقیقات پلیسی، مشخص شد که سرقت‌ها توسط باندی از سارقان منزل صورت گرفته است، گفت: در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد که یکی از سارقان حرفه‌ای منازل پس از رهایی از زندان با تشکیل باندی شامل ۳ مرد و ۲ زن اقدام به سرقت از منازل می‌کند.وی عنوان کرد: با شناسایی اعضای باند به دست آمد که ۲ تن از اعضای باند توسط کارآگاهان پایگاه سوم و چهارم پلیس آگاهی به علت ارتکاب سرقت دستگیر و اکنون در زندان به سر می‌برند.سرهنگ نجفی افزود: کارآگاهان اداه هفدهم موفق شدند اعضای دیگر باند را در عملیات‌های مختلف دستگیر و دربازرسی از مخفیگاه آنان تعدادی لوازم منزل سرقتی کشف کردند. معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی گفت: متهمان به ۴۰ فقره سرقت با همکاری یکدیگر اعتراف و اظهار کردند که بیشتر سرقت‌ها در شرق و مرکز پایتخت مرتکب شده‌اند. این مقام انتظامی اضافه کرد: متهمان با دستور قضائی روانه زندان شده‌اند.

کشف 4 مزرعه بیت کوین و 270 دستگاه ماینر
 در شهر قدس

فرمانده انتظامی غرب استان تهران از کشف 270 دستگاه استخراج ارز دیجیتال (بیت کوین) در شهرستان قدس، خبر داد.به گزارش ایسنا، سردار محسن خانچرلی در این باره گفت: با به دست آوردن اخبار و اطلاعاتی مینی بر اینکه افرادی سودجو در یک واحد سردخانه صنعتی اقدام به راه اندازی چهار مزرعه تولید ارز دیجیتال کرده اند، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس شهرستان قدس قرار گرفت. وی افزود: ماموران انتظامی پس از یک سری اقدامات اطلاعاتی و فنی موفق به شناسایی محل تولید ارزهای دیجیتال در یکی از واحدهای صنعتی شده و به محل مورد نظر اعزام شدند.این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در بازرسی از محل مورد نظر، 270 دستگاه ماینر (استخراج ارز دیجیتال) کشف که برابر اعلام کارشناسان ارزش آن 23 میلیارد ریال برآورد شده است.براساس گزارش سایت پلیس، فرمانده انتظامی غرب استان تهران با اشاره به دستگیری چهار متهم در این راستا و معرفی آنان به مراجع قضائی، گفت: استفاده از دستگاه‌های ماینر، نیاز به مصرف برق زیادی داشته لذا متهمان با استفاده از برق یارانه‌ای واحدهای صنعتی اقدام به فعالیت غیرقانونی کرده بودند که با اشراف اطلاعاتی پلیس به دام افتادند.

شجاعت سرباز کلانتری 
در دستگیری خرده فروش مواد مخدر

روز سه شنبه یک سرباز وظیفه در خیابان شهید مصطفی خمینی به یک دستگاه خودروی پراید دستور ایست داد، اما راننده بدون توجه به فرمان ایست پلیس متواری شد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حدود ساعت ۱۶ روز سه شنبه، واحد گشت موتوری کلانتری ۱۰۹ بهارستان که یک درجه‌دار راکب و سربازی وظیفه ترک‌نشین آن بود، در خیابان شهید مصطفی خمینی به یک دستگاه خودروی پراید با یک سرنشین مشکوک شده و به راننده آن دستور ایست دادند، اما راننده بدون توجه به فرمان ایست پلیس متواری شد.گشت موتوری پلیس بلافاصله به تعقیب با خودروی مذکور پرداخت و ماموران احتمال دادند که خودروی پراید حامل موادمخدر باشد.تعقیب و گریز گشت موتوری پلیس با خودروی پراید ادامه داشت تا اینکه در بین چهارراه سیروس و سرچشمه، سرباز ترک‌نشین در یک اقدام جسورانه با مشاهده پایین بودن شیشه خودرو و برای ورود به آن اقدام به پرش از روی موتورسیکلت کرد.در ادامه راننده پراید، با مشاهده این اقدام سربازوظیفه، خودرو را به سمت خودرو‌های عبوری دیگر کشاند که خودروی پراید با دو خودروی پژو ۴۰۵ و تیبا برخورد کرد.در نهایت سرباز وظیفه موفق شد فرمان خودرو را تحت کنترل خود درآورد و خودرو متوقف شد، در این حین راننده پراید قصد فرار داشت که مامور درجه‌دار، وی را زمین‌گیر و بازداشت کرد.سرهنگ دوستعلی جلیلیان؛ سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: راننده پراید مردی ۳۲ ساله است و از داخل خودرو حدوداً ۴۵۰ گرم هروئین و ۵۰ گرم شیشه در پک‌های مختلف کشف و ضبط شد.وی با بیان اینکه متهم قصد فروش و توزیع موادمخدر کشف شده را داشت، تصریح کرد: وی در این زمینه سابقه‌دار نیز است.جلیلیان خاطرنشان کرد سرباز وظیفه‌شناس متولد ۷۲ و ورزشکار است که بر اثر این حادثه از ناحیه سر و سینه مصدوم شده و در بیمارستان تحت مداوا قرار گرفته است.

ماجرای آدم ربایی دروغین
 دختر دانشجو چه بود؟

دختر جوان که از خانه فرار کرده بود برای بازگشت نزد خانواده‌اش مجبور به طراحی یک سناریوی آدم ربایی دروغین شد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، چند روز قبل مرد میانسالی پیش پلیس رفت و در حالی که از ناپدید شدن دخترش خبر می‌داد گفت: دخترم صبح دیروز برای رفتن به دانشگاه خانه را ترک کرد، اما دیگر خبری از او نشد. 
هر چه با تلفن همراهش نیز تماس می‌گیرم خاموش است. به سراغ دوستان و هم دانشگاهی‌هایش هم رفتم، اما کسی از میترا خبری ندارد.با شکایت مرد میانسال بلافاصله به دستور بازپرس جنایی تحقیقات آغاز شد. در نخستین گام کارآگاهان به سراغ بیمارستان‌ها و کلانتری‌ها رفتند، اما هیچ رد و سرنخی از میترا به‌دست نیامد.بررسی‌ها برای یافتن دختر جوان ادامه داشت تا اینکه ۷۲ ساعت بعد پدر میترا دوباره به سراغ پلیس آمد و گفت: دخترم را دزدیده و او را بشدت شکنجه کرده‌اند. آدم ربا‌ها پای او را با چاقو مجروح کرده‌اند. اما دخترم توانسته فرار کند او ساعاتی قبل با وضعیت جسمی و روحی خیلی بدی خودش را به خانه رساند.به‌دنبال این تماس، تحقیقات ادامه یافت و در نهایت مأموران پلیس با شکایت دختر جوان موفق به دستگیری فرد آدم ربا شدند. شهرام، مرد میانسالی که به این اتهام بازداشت شده بود، گفت: آدم ربایی در کار نیست. من و میترا دوست بودیم روز مورد نظر او را سوار ماشینم کردم و به خانه باغی که در اطراف تهران داشتم بردم. چند روزی باهم بودیم، اما وقتی میترا متوجه شد من، همسر و فرزند دارم تصمیم گرفت که مرا ترک کند و به خانه برگردد. اما از آنجایی که رویش نمی‌شد به خانه برگردد و پاسخگوی سؤالات پدر و مادرش باشد با چاقو پایش را زخمی و شروع به خودزنی کرد. بعد از آن هم راهی خانه شد.این درحالی بود که پزشکی قانونی نیز اعلام کرد که ضربه چاقو خودزنی بوده است. باتوجه به نظریه پزشکی قانونی، مدارکی که در تحقیقات به‌دست آمد و اظهارات مرد میانسال، دختر جوان تحت بازجویی قرار گرفت.بدین ترتیب دختر جوان که دستش را رو شده می‌دید به نقشه آدم ربایی دروغین اعتراف کرد و گفت: در تلگرام با شهرام آشنا شدم. 
به من وعده و وعید‌های زیادی داد و ابراز علاقه کرد. من هم تصمیم به ازدواج با او را داشتم. اما چون شهرام ۴۵ سال داشت به خاطر تفاوت سنی مطمئن بودم که پدر و مادرم با این ازدواج موافقت نمی‌کنند.او ادامه داد: برای همین یک روز به بهانه رفتن به دانشگاه از خانه خارج شدم و به خانه باغ شهرام در خارج از تهران رفتم. چند روزی که آنجا بودم متوجه شدم که او زن و بچه دارد. به‌همین دلیل تصمیم گرفتم به خانه برگردم. اما از برخورد خانواده‌ام بشدت می‌ترسیدم. به‌همین دلیل تصمیم گرفتم خودم را زخمی کنم و به دروغ به آن‌ها بگویم که مرا ربوده‌اند و از دست آدم ربا‌ها فرار کرده‌ام.
 

برچسب‌ها:

نظر شما