شناسهٔ خبر: 34002788 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف:

محبت و مودت نسبت به اهل‌بیت درگرو پیروی عملی از سیره ائمه است

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف کشور گفت: همه ما نسبت به اهل‌بیت محبت زبانی داریم؛ اما مودت نسبت به این بزرگواران درگرو پیروی عملی از سیره آن‌ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی، رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، امروز در همایش تکریم و بزرگداشت امامزادگان خراسان شمالی که به‌صورت محوری در حرم مطهر حضرت سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا (ع) برگزار شد، اظهار کرد: محبت نسبت به اهل‌بیت از محورهای اصلی وحدت قلبی در ایران اسلامی است.

وی تصریح کرد: البته باید همه ما آگاه باشیم که ارادت کلامی نسبت به ائمه اطهار اگرچه نیکو و پسندیده است؛ اما کافی نیست بلکه این محبت هم باید در زبان و هم در عمل ما جاری و ساری باشد.

حجت‌الاسلام حسینی اظهار کرد: تنها در سخن و کلام نمی‌توان ارادت و محبت به ائمه اطهار را ادعا کرد؛ بلکه باید همواره سیره و سبک زندگی آن‌ها را الگویی برای زندگی خود قرار دهیم و پیروان عملی سیره ائمه اطهار باشیم.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: اهل‌بیت و ائمه اطهار مفسران و معلمان بزرگ قرآن کریم هستند و همواره آموزه‌های قرآنی را در گفتار، رفتار و کردار خود در نظر داشتند.

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: ازاین‌رو باید دانست که با الگوبرداری و پیروی از سبک زندگی ائمه اطهار درواقع از سبک زندگی اسلامی و قرآنی پیروی می‌کنیم.

وی با تأکید بر قرآن‌خوانی در زندگی روزمره خاطرنشان کرد: ما مسلمانان خود را مسلمانان فاطمی، حسینی و علوی می‌دانیم درحالی‌که به قرآن‌خوانی در هرروز که یکی از امور مشترک روزمره تمام ائمه اطهار است، کم‌توجهی می‌کنیم.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر اینکه باید نسبت به قرآن کریم اهمیت بیشتری قائل شویم، گفت: باید به تعمق، تدبر، فهم و عمل به آموزه‌های قرآنی در جامعه اسلامی خود اهتمام بیشتری داشته باشیم؛ زیرا در این صورت بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌های موجود مرتفع خواهد شد.

گفتنی است، در پایان این همایش از خادمان و فعالان حوزه قرآنی استان خراسان شمالی تقدیر شد./9314/پ310/ب1

نظر شما