شناسهٔ خبر: 33997260 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ترافیکی که امان مردم و رهگذران یاسوج را بریده است

ترافیک امان مردم و رهگذران را در منطقه نجف‌آباد یاسوج بریده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج یکی از مشکلاتی که اکنون شهر یاسوج با آن دست و پنجه نرم می‌کند معضل ترافیک در این شهر و آینده نامعلومی است که باید قبل از ایجاد مشکل پیشگیری لازم انجام شود.

یکی از مناطقی که اکنون در ساعاتی از روز دچار این معضل می‌شود منطقه نجف‌آباد شهر یاسوج ست که ترافیک کلافه کننده‌ای دارد و مردم از این وضعیت گلایه‌مندند.

سیروس باقری کارشناس معماری و عمران در استان کهگیلویه و بویراحمد و فعال حوزه اجتماعی در همین زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به مهاجرپذیر بودن شهر یاسوج و دیگر عواملی که موجب ایجاد ترافیک در این شهر می‌شود اظهار کرد: شهر یاسوج علاوه بر این شهری گردشگر پذیر به شمار می‌رود که روزانه بر تعداد افرادی که در این شهر عبور و مرور می‌کنند افزوده می‌شود.

باقری گفت: یکی از این مناطق که واقعا مردم و مسافران راکلافه کرده منطقه نجف‌آباد حدفاصل میدان هفت سین و آریوبرزن است.

وی با بیان اینکه از ابتدا تبدیل میدان هفت سین به تقاطع کاری اشتباه و بدون مطالعه بوده است اظهار کرد: در صورتی که مردم مناطقی مانند سروک و پیرچوپان و غزالی و مسکن مهر و دیگر ساکنان ضلع شرقی از این میدان برای عبور و مرور ساده‌تر و سهل‌تر استفاده می‌کردند که با برچیدن میدان و تقاطع کردن آن عملا باری بر ترافیک افزوده شد.

این کارشناس عمران در ادامه افزود: دومین اقدامی که مسؤولان استانی و شهری خیلی راحت از کنار آن گذشته‌‌اند و به فکر ایجاد آن برای رفع بن‌بست ترافیکی نیستند به خیابان 20 متری در ضلع غربی تقاطع برمی‌گردد که طرح آن تصویب شده اما هیچ کدام از شهرداران چند سال اخیر اقدامی برای ایجاد آن نکرده‌اند.

باقری ادامه داد: این در صورتی است که با راه‌اندازی این خیابان 20 متری بسیاری از عبور و مرورها از آن صورت می‌گیرد و تعداد زیادی کوچه و معابر به آن متصل می‌شود و بار ترافیکی منطقه کاهش می‌یابد.

وی گفت: مسافرانی که قصد رفتن به علی‌آباد و اکبرآباد و امیرکبیر را داشته باشند از این خیابان عبور می‌کنند و عملا مشکل منطقه برطرف می‌شود و مهم‌تر از همه اینکه به پل سوم بشار متصل می‌شود.

این کارشناس عمران در ادامه به یکی دیگر از ملزومات یعنی راه‌اندازی پل چهارم بشار اشاره کرد که در صورت اجرای درست و کامل و بدون نقص آن و اجرای کمربندی بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

انتهای پیام/82009/ر

نظر شما