شناسهٔ خبر: 33993272 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

توسط نشر نو

«ذن گوشت و استخوان» و «فلسفه ادبیات» به چاپ دوم و سوم رسیدند

صادق وفایی

ترجمه‌های دو کتاب «ذن گوشت و استخوان» و «فلسفه ادبیات» توسط نشر نو به چاپ‌های دوم و سوم رسیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، نشر نو به‌تازگی ۳ عنوان از کتاب‌های خود را تجدید چاپ کرده و نسخه‌های چاپ دوم، سوم و چهارم آن‌ها را به بازار نشر عرضه کرده است.

یکی از این کتاب‌ها «ذن، گوشت و استخوان (مجموعه‌ای از نوشته‌های ذن و پیش از ذن)» اثر پال رپس است که چاپ اولش اسفند سال ۹۷ با ترجمه سهراب دریابندری به بازار نشر آمد.

این کتاب، یکی از مشهورترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های ذن به زبان انگلیسی است. پال رپس که گردآوری این اثر را انجام داده، متولد ۱۸۹۵ در آمریکاست که در سال ۱۹۹۰ درگذشت. او هنرمند و شاعر بود و بیشتر نوشته‌های کتاب پیش رو، نوع خاصی از ادبیات ذن هستند که به آن «کوآن» می‌گویند. کوآن شکل جدید و ژاپنی کلمه «گُنگ-آن» از زبان چینی است که به تعبیر مترجم کتاب، شاید بهترین ترجمه برایش «قضیه» باشد. نسخه اصلی این کتاب در سال ۲۰۰۰ توسط انتشارات پنگوئن در لندن به چاپ رسیده است.

کتاب پیش رو، چهار بخش اصلی یا چهار کتاب با عناوین «۱۰۱ داستان ذن»، «دروازه بی‌در»، «دَه وَرزا» و «تمرکز» را در خود جا داده است.

چاپ دوم این کتاب با ۱۹۶ صفحه و قیمت ۳۰ هزار تومان عرضه شده است.

کتابی که این ناشر به‌تازگی چاپ سومش را به بازار فرستاده، «فلسفه ادبیات» نوشته پیتر لامارک است که چاپ اولش زمستان ۹۶ عرضه شد. نسخه اصلی این کتاب در سال ۲۰۰۹ توسط انتشارات آکسفورد منتشر شده است.

به گفته نویسنده اثر، مخاطبان کتاب «فلسفه ادبیات» فقط علاقه مندان به فلسفه نیستند، بلکه منتقدان و همین طور خوانندگان عادی هم که به ادبیات علاقه مندند و ذوق دنبال کردن مسائلی ورای امور عادی و پیش پا افتاده را دارند، می توانند این کتاب را بخوانند. روشی که نویسنده در این کتاب در پیش گرفته، روش تحلیلی است و به طور مستقیم به مسائل فلسفی می پردازد، نه اینکه به دنبال تاریخ مسائل باشد.

این کتاب ۷ فصل اصلی دارد که به ترتیب عبارت اند از: هنر، ادبیات، نویسنده، مطالعه اثر ادبی، داستان، صدق و ارزش.

فلسفه ادبیات شاخه ای نسبتاً نوپا در زیبایی شناسی تحلیلی است و کتاب «فلسفه ادبیات» شامل بررسی و معرفی جامعی از مباحث طرح شده در این حوزه است.

چاپ سوم این کتاب با ۶۰۲ صفحه و قیمت ۹۰ هزار تومان به بازار آمده است.

ترجمه کتاب «زندگی ۳/۰: انسان‌بودن در عصر هوش مصنوعی» نوشته مکس تگمارک هم که با محوریت موضوع هوش مصنوعی نوشته شده، به‌تازگی توسط این ناشر با چاپ چهارم عرضه شده است. بازگردانی این کتاب که نسخه اصلی‌اش در سال ۲۰۱۷ منتشر شده، توسط میثم محمدامینی انجام شده است.

چاپ اول و دوم این ترجمه مهر و آبان ۹۷ عرضه شد. چاپ سومش نیز دی‌ماه همان سال منتشر شد. نویسنده این کتاب، استاد MIT و یکی از بنیانگذاران موسسه آینده زندگی است که مکتوبات و پژوهش‌های زیادی در نحوه سودمند نگه داشتن هوش مصنوعی دارد. او در این کتاب، مطالبی را با تکیه بر پژوهش‌های عمیق مطرح کرده و ژرفای اندیشه و تفکرات درباره هوش مصنوعی و وضع بشر را به مخاطب خود نشان می‌دهد.

این کتاب ۸ فصل اصلی دارد که عناوین‌شان به این ترتیب است: «به مهم‌ترین بحث زمانه ما خوش آمدید»، «ماده هوشمند می‌شود»، «آینده نزدیک: پیشرفت‌های شگرف، …»، «انفجار هوش؟»، «پیامدها در ۱۰۰۰۰ سال آینده»، «استعداد کیهانی ما: چند میلیارد سال آینده و فراتر از آن»، «اهداف» و «آگاهی».

چاپ چهارم این کتاب هم با ۵۵۲ صفحه و قیمت ۸۵ هزار تومان عرضه شده است.

نظر شما