شناسهٔ خبر: 33962189 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

خلیفه در گفتگو با دانشجو:

گروه جهادی ولیعصر هرگونه اهمال کاری در اجرای پروژه آب منطقه ریگان را نمی‌پذیرد

مسئول اقتصادی گروه جهادی آیه‌های ایثار دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان گفت: گروه جهادی ولیعصر هرگونه اهمال کاری در اجرای پروژه آب منطقه ریگان را بر نخواهد تابید.

صاحب‌خبر -

سعید خلیفه، مسئول اقتصادی و مطالبه گری گروه جهادی آیه‌های ایثار دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو در خصوص اولین دوره جهادی این دانشگاه گفت: باتوجه به پیگیری‌های انجام شده توسط تیم اقتصاد مقاومتی گروه جهادی آیه‌های ایثار دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان در مناطق محروم شهرستان ریگان، مسئله کم ابی و بحران اب برخی روستا‌ها بطور شفاف به چشم آمد.
 
وی افزود: پس از استقرار گروه جهادی در روستای دهنو گنبکی از توابع شهرستان ریگان، تیم اقتصاد مقاومتی بررسی‌های لازم را در ارتباط با مسئله بحران آب مناطق محروم در ۳ روز اولیه را آغاز نمود و پس از جمع آوری اطلاعات و مصاحبه‌های محلی، راهکار این مسئله را در بهره برداری از چاه صد متری که توسط آب و فاضلاب روستایی شهرستان ریگان، در محل روستای دهنو گنبکی حفر شده بود دیدیم.

این مطالبه گر جهادی در ادامه گفت:  چاه آب جدید با دبی آب مناسب، قابلیت آبدهی ۶ روستا را دارد. پس از حفر این چاه متاسفانه به فاصله‌ی کمتر از یک ماه دو موتور پمپ آب آن چاه دچار مشکل شده بود و از کار افتاده بود و در ادامه هم پیگیری نشده بود که با پیگیری‌ها و مطالبه گری‌های این گروه جهادی، جلسه‌ای با حضور مسئولین اجرایی شهرستان در تاریخ ۱۵ تیرماه ۹۸ برگزار گردید. این جلسه باحضور فرماندار محترم ریگان، رئیس آب و فاضلاب روستایی، نماینده فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان و بخشدار گنبکی برگزار شد.

وی افزود: پس از سه ساعت بحث و گفت و گوی جهادگران و نماینده‌ی مردم مناطق محروم با فرماندار و مسئولین اجرایی در نهایت با اقناع جمع بر سر مسئله آب این مناطق جناب آقای مهندس باقری فرماندار ریگان دستورات لازم را صادر نمود. از جمله وعده‌هایی که به گروه جهادی داده شد، پیگیری راه اندازی مجدد چاه جدید و رفع مسئله آب روستا‌های شلتوک آباد، قاسم آباد، محمودیه، اکبرآباد، دهنو و سلمان آباد بود.
 
خلیفه خاطرنشان کرد: مهندس موحدی رییس آب و فاضلاب روستایی شهرستان ریگان قول لوله کشی از چاه آب جدید به انشعاب اصلی قاسم اباد را نیز دادند. در اخر هم نمایندگان روستاییان ضمن پیگیری این مسئله و در میان گذاشتن آن با جهادگران تا وصول نتیجه تاکید داشتند.

مسئول اقتصادی گروه جهادی آیه‌های ایثار دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان تصریح کرد: در نتیجه طبق وعده‌ی مسئولین ریگان مبنی بر رفع مشکلات تا آخر تیرماه، گروه جهادی ولیعصر با اعتماد به این وعده منتظر رفع مشکل تا تاریخ وعده داده شده خواهد بود و دوباره با حضور در منطقه بر وضعیت اجری کار نظارت خواهد کرد و دیگر هرگونه اهمال کاری در اجری پروژه آب منطقه را بر نخواهد تابید.

نظر شما