شناسهٔ خبر: 33873122 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

احضار سفیر انگلیس

در پي توقيف نفتكش با نفت خام ايراني در تنگه جبل الطارق، وزارت خارجه جمهوري اسلامي ايران، سفير انگليس را فراخواند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در ارتباط با شبکه خبر گفت: اقدام نیروی دریایی انگلیس در توقیف یک نفتکش ایرانی در تنگه جبل الطارق، غیر قانونی است و باعث افزایش تنش می شود.
موسوی گفت: در پی این اقدام دولت انگلستان، مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به این اقدام مخرب دولت انگلیس و نیروی دریایی این کشور به وی ابلاغ شد و ما به وی اعلام کردیم این اقدام یک بدعت عجیب است و به خاطر اینکه تحریم هایی که اعلام کردند مبنای شورای امنیتی ندارد، جمهوری اسلامی ایران این اقدام را نمی پذیرد.

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: وزارت خارجه اسپانیا نیز اعلام کرد که این اقدام به درخواست دولت آمریکا صورت گرفته است و اعمال نوعی تحریم فرا سرزمینی است که همیشه اتحادیه اروپا با چنین تحریم هایی مخالف بوده، بنابراین این اقدام عجیب و مخرب بوده است.

وی تصریح کرد: ایران این اقدام را نمی پذیرد و باعث افزایش تنش در منطقه می داند و آن را رد می کند.

 
ظهر امروز، گاردین انگلیس خبری منتشر کرد مبنی بر اینکه، نیروی دریایی انگلیس، یک نفتکش را که گفته می شود حامل نفت ایران است در تنگه جبل الطارق توقیف کرده است.
در همین زمینه، وزارت خارجه اسپانیا اعلام کرد: توقیف نفتکشی که از ایران راهی شده بود، با درخواست امریکا از انگلیس صورت گرفته است.
 

برچسب‌ها:

نظر شما