شناسهٔ خبر: 33786777 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات قدیمی | لینک خبر

ترامپ پس از ورود ‌‌به خاک کره‌شمالی: تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ باقی می‌ماند

صاحب‌خبر -
 

سرویس خارجی:دونالد ترامپ که در اقدامی‌ به عنوان نخستین رئیس جمهوری آمریکا دیروز برای گفتگو با«کیم جونگ اون» در منطقه مرزی دو کره، وارد خاک کره شمالی شد، پس از این دیدار اعلام کرد: تحریم های کشورش علیه پیونگ‌یانگ همچنان باقی می ماند.

ترامپ در عین حال اعلام کرد: با اون توافق کردیم ظرف چند هفته آینده گفتگوهای سطح کاری را شروع کنیم و مذاکرات هسته ای متوقف شده را از سر بگیریم. وی بار دیگر گفت برای خلع سلاح کره شمالی و دستیابی به توافق با این کشور هیچ عجله ای ندارد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین پس از دست دادن با اون در منطقه مرزی دو کره و گام برداشتن به سمت خاک کره‌شمالی به خبرنگاران گفت: می‌خواهم بگویم این افتخاری است که نصیب من شد، عبور از این خط مرزی افتخار و پیشرفت بزرگی بوده و دوستی بزرگی ایجاد شده است.ترامپ از اون برای حضوردر این دیدار تشکر کرد و افزود: ما از روز اولی که ملاقات کردیم از یکدیگر خوشمان آمد و این بسیار مهم است. رئیس ‎جمهوری آمریکا همچنین از رهبر کره شمالی برای سفر به واشنگتن دعوت کرد.ترامپ در ادامه گفت: هنگامی که رئیس جمهوری آمریکا شدم، رویارویی بسیار بسیار بزرگی وجود داشت و اکنون کمتر شده و این افتخاری برای من و اون است. کیم جونگ اون نیز همزمان با ورود ترامپ به خاک کره‌شمالی، گفت: ترامپ اولین رئیس‌جمهور آمریکا است که از کشور ما دیدن می‌کند و این ابراز اشتیاق او برای از بین بردن خشونت‌های گذشته و باز کردن راهی برای آینده جدید است. رهبرکره شمالی گفت: در حال حرکت به سوی پایان دادن گذشته تاسف‌بار بین دو کره هستیم.

در چنین شرایطی،«ریچارد هاس» رئیس اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا در واکنش به دیدار ترامپ و اون در منطقه غیرنظامی دو کره نسبت به احتمال تضعیف موضع واشنگتن در قبال پیونگ یانگ هشدار داد و گفت: صرف انجام این دیدار، اهمیت چندانی ندارد.وی افزود: انجام این دیدار در صورتی که به کاهش تهدید کره شمالی منجر شود، شایسته خواهد بود.از سوی دیگر سخنگوی رهبر کره شمالی گفت: آمریکا تا پایان سال فرصت کاهش تحریم‌ها را دارد و در غیراین صورت پیونگ‌یانگ آزمایش سلاح‌های هسته‌ای خود را از سر خواهد گرفت.

نظر شما