شناسهٔ خبر: 33738551 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ضرورت همراهی علما و نخبگان با دستگاه قضایی/کاهش آسیب‌های اجتماعی با تبیین گام دوم انقلاب

رئیس دادگستری شهرستان لنده گفت: علما و روحانیون با همراهی دستگاه قضایی و تبیین گام دوم انقلاب در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، عبدالله سعادتیان در جمع روحانیون و طلاب شهرستان لنده با اشاره به دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: تحقق عدالت اجتماعی و صیانت از حقوق شهروندی مهمترین مطالبه مردم بوده که به عنوان رسالت اصلی قوه قضائیه در کشور مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: تبیین گفتمان انقلابی در جامعه یک امر مهم و ضروری بوده که نخبگان، علما و روحانیون باید به جدیت نسبت به ترویج آن تلاش کنند.

رئیس دادگستری شهرستان لنده تصریح کرد: طی سالیان گذشته شاهد رشد آسیبهای اجتماعی در جامعه بوده‌ایم، انتظار می‌رود مسئولان و نخبگان جامعه دست در دست هم  به کمک دستگاه قضایی بشتابند تا آثار این آسیی‌ها از جامعه زدوده شود و مشکلات به حداقل برسد.

سعادتیان  با بیان اینکه تلاش دشمن در جهت افزایش جرائم و آسیب‌های اجتماعی است، ادامه داد: ظرفیت روحانیت در جامعه ما نباید فراموش شود، نقش روحانیت در کاهش جرائم و  آسیبهای اجتماعی در جامعه انکار ناپذیر است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و تغییر رویکرد و نگاه جوانان، به نگاه و حرکت انقلابی یکی از راه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی بوده که روحانیون با برنامه ریزی و اجرای کارهای فرهنگی می‌توانند آن را تحقق بخشند.

رئیس دادگستری با بیان اینکه جرائم خشن در شهرستان لنده نداشته‌ایم گفت: با توجه به بافت عشیره‌ای و قومی و قبیله‌ای که در شهرستان وجود دارد روحانیون با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری و تبیین گام دوم انقلاب در شهرستان می‌توانند بسیاری از جرائم که از جمله می‌توان توهین، تهدید، تملک ملک، اختلافات خانوادگی را نام برد، به حداقل رساند و در کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرائم خشن به دادگستری کمک کنند.

سعادتیان خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته شهرستان لنده به عنوان یکی از شهرستان‌های امن کشور رتبه‌بندی شده که این امر جز با همراهی مردم و مسئولان و توجه جدی دستگاه قضایی به مسائل مبتلابه جامعه محقق نشده است.

انتهای پیام/82013

نظر شما