شناسهٔ خبر: 33736123 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس صندوق رفاه دانشجویان:

منابع صندوق رفاه به بخش های محروم اختصاص یابد

تهران- ایرنا- رئیس صندوق رفاه دانشجویان کشور گفت: بحث عدالت محوری از منظر توزیع منابع، مورد نظر صندوق است، منابع صندوق و حتی دانشگاه ها فقط متعلق به یک گروه خاص نیست، در واقع منابع به آن بخش هایی اختصاص داده می شود که محرومیت بیشتری دارند.

صاحب‌خبر -

ناصر مطیعی در نشست مشترک معاونان دانشجویی دانشگاه های برتر و مناطق ده گانه کشور در دانشگاه علامه طباطبایی اظهار کرد: صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تلاش است تا با حفظ دانشگاه هایی که وضع بهتری دارند، دانشگاه های دیگر را هم به وضع مطلوب نزدیک سازد.

وی افزود: تعاملات صندوق رفاه و دانشگاه ها به خصوص در حوزه های مختلف دانشجویی و رفاهی باید در یک چارچوب به رسمیت شناخته شده از طرفین تعامل صورت گیرد و انتظارات هم، انتظارات واقع بینانه و منطبق بر چارچوب های مشترک توافق باشد تا در نهایت به ایجاد «اعتماد اجتماعی متقابل» تبدیل شود.

مطیعی همچنین یادآورشد: در این راستا رویکردهایی در زمینه های استفاده از ظرفیت های مالی، سرمایه های اجتماعی، عدالت بین نسلی و قانون مداری مد نظر است و قطعاً در این چارچوب ما می توانیم با چالش و تنش کمتر و بهره وری بیشتر هدف مشترکی که بهبود «وضعیت رفاهی دانشجویان» است را باید پیگیری کرد.

نظر شما