شناسهٔ خبر: 33734309 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه

مقاومت رمز پیروزی در برابر دشمنان است/ رئیس جمهور آمریکا درکی از سیاست و روابط بین الملل ندارد

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه با اشاره به رفتار رئیس جمهور آمریکا در عرصه بین الملل گفت: امروز ترامپ آبروی مردم آمریکا را که ادعای پیشرفت و تمدن دارند را برده است؛ او درکی از سیاست و روابط بین الملل ندارد.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار پاسدار اسماعیل کوثری جانشین قرارگاه ثارالله سپاه در اجلاسیه 1200 شهید دانش آموز و فرهنگی سپاه روح‌الله استان مرکزی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با تاکید بر اینکه شهدا به فرمان ولی‌فقیه زمان خویش برای دفاع از اسلام و انقلاب لبیک گفتند و پای رکاب ولایت تا آخرین لحظه ایستادند، گفت: سلاح حضرت امام (ره) تقوای الهی و ایمان بود و همین سلاح سبب شد، تا ابرقدرت‌ها در برابر انقلاب اسلامی شکست بخورند.

وی کلمات و جملات حضرت امام(ره) را برخواسته از کلام خداوند و ائمه معصومین(ع) دانست و افزود: تشکیل حکومت اسلامی به معنای واقعی برای بسیاری از امت ها ممکن نبود ولی حضرت امام(ره) با اراده الهی این کار را به تحقق رساند.

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه با تاکید بر اینکه ملت ایران همواره در برابر خواسته‌های استکباری دشمنان ایستاده است، گفت: در هشت سال دفاع مقدس تمام ابرقدرت‌های جهانی برای نابودی انقلاب نوپای اسلامی در یک جبهه قرار گرفتند، ولی حضرت امام(ره) آن چنان باصلابت در مقابل دشمنان قیام کردند و فرمودند؛ «آن چنان سیلی محکمی به دشمنان می زنیم که ندانند از کجا خورده‌اند». 

سردار کوثری تصریح کرد: حضرت امام(ره) باور داشتند که اگر در مسیر خدا خالصانه قدم برداریم، به پیروزی دست خواهیم یافت و در واقع رمز پیروزی رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس همین ایمان و اعتقاد قلبی بود.

وی با اشاره به اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس از نظر سلاح و تجهیزات دست رزمندگان اسلام خالی بود، گفت: در سال‌های جنگ تحمیلی به رغم اینکه تجهیزات و سلاح کافی نداشتیم ولی وجود حضرت امام(ره) و رزمندگان خدایی بود.

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه به نقش آموزش و پروش در دوران دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: آموزش و پرورش در همان مقطع اقدامات بسیار شایسته ای در راستای حمایت از ستاد پشتیبانی از جنگ ایفا کرد؛ معلمان در پشت خاکریزها دست از تعلیم و تربیت برنداشتند و برای دانش آموزان رزمنده کلاس دایر می کردند.

سردار کوثری با یادآوری اینکه کار تربیت را در اوج درگیری متوقف نکرده و از مسئله آموزش و تعلیم غافل نشدیم، بیان داشت: با آغاز جنگ تحمیلی دشمن علیه ملت ایران دانش آموزان نیز هدفمند در صحنه جبهه و دفاع مقدس حضور پیدا کردند به طوری که دشمن حتی تصورش را هم نمی کرد.

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه با بیان اینکه اگر کسی به توکل و توسل واقعی اعتقاد داشته باشد، ذره‌ای از وعده نصرت الهی ناامید نخواهد شد، گفت: دشمنان خیال می کردند نظام جمهوری اسلامی مانند بسیاری از انقلاب ها عمری کوتاه دارد.

وی با اشاره به مقاومت ملت ایران در برابر دشمنان گفت: دوران دفاع مقدس تنها دوران از تاریخ کشور است که در مقابله با دشمن تا بن دندان مسلح ما حتی یک وجب از خاک کشورمان را نیز از دست ندادیم در حالیکه در دوران قاجار و رژیم طاغوت شاهنشاهی بخش هایی از کشور را به واسطه جنگ ها یا پیمان ها واگذار کردیم و کوچکترین مقاومتی هم در برابر این انتقال ها انجام نشد.

سردار کوثری بیان کرد: این افتخار بزرگی برای ملت ایران است که در طول ۸ سال دفاع مقدس اجازه نداد حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی جدا شود و همه از دانش آموز، معلم،کشاورز، کارگر و... به میدان دفاع آمدند.

وی به نقش دانش آموزان در دوران دفاع مقدس نیز اشاره کرد و افزود: علت اینکه توانستیم در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم همین انسان های بزرگمردی است که علیرغم سن کم‌شان، اراده های محکمی داشتند. اگر شهدای ما این چنین با صلابت در مقابل دشمنان ایستادگی کردند، نشان از اراده آنان بود.

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه ادامه داد: دشمن به تعبیر قرآن مانند عنکبوت می ماند و ما بایستی ایمان خود را در برابر توطئه های دشمن قوی کنیم؛ شهدا نشان دادند که می توان با عزت و سربلندی در مقابل دشمن ایستادگی کرد ولی این همتی بلند می خواهد.

وی افزود: ملت ایران در طول این چهل سال نشان دادند که راه شهدای عاشورای ۶۱ هجری ادامه دارد و تا پرچم اسلام ناب محمدی(ص) را بر فراز کاخ های ظالمان به اهتزاز در نیاورند در مقابل همه زیاده‌خواهان ایستادگی خواهند کرد.

سردار کوثری با تاکید بر اینکه رزمندگان ایران اسلامی برای ایجاد آرامش و امنیت تا آخرین لحظه عمر خود به مردم خدمت می کنند، تصریح کرد: اگر الگوی خالصانه جهاد و شهادت نباشد، نمی توان در مقابل دشمنان ایستادگی کرد؛ این یادواره ها و کنگره ها باید عزم و اراده ما را برای ادامه راه شهدا قوی تر کند.

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه با ابراز تاسف از اینکه برخی چشمان خود را بسته‌اند و نمی خواهند حقیقت را بپذیرند، گفت: بعد از اینکه برج های دوقلو توسط القاعده منفجر شد، آمریکائی ها این اقدام خرابکارانه را به ایران نسبت دادند؛ و نمی‌گویند که القاعده را خودشان درست کردند.

وی با اشاره به رفتار رئیس جمهور آمریکا در عرصه بین الملل گفت: امروز ترامپ آبروی مردم آمریکا را که ادعای پیشرفت و تمدن دارند را  برده است؛ او درکی از سیاست و روابط بین الملل ندارد.

سردار کوثری با اشاره به تدابیر مقام معظم رهبری در مقابل توطئه ها و ترفندهای دشمن تصریح کرد: رهبری در برابر نفوذ دشمن دو تصمیم مهم اتخاذ کردند، اولین تصمیم آن بود که نیروهای مسلح را در حالت آماده باش قرار بگیرند و دومین آن نامه به آیت الله سیستانی برای فراخوان جوانان در عراق بود و در نتیجه شکل گیری حشدالشعبی بود.

 جانشین قرارگاه ثارالله سپاه ادامه داد: این تصمیمات دقیق و به موقع اتخاذ شد تا از ورود داعش به ایران جلوگیری شود؛ ما باید شکرانه خداوند را به جای بیاوریم که چنین رهبری مقتدر و الهی به ما عنایت کرده است.

وی گروهک‌‌های تروریستی و تکفیری را توطئه آمریکا برای ایجاد ناامنی در منطقه دانست و تاکید کرد: داعش فریبی بود که توسط آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی برای ایجاد ناامنی در منطقه شکل گرفت.

سردار کوثری خاطرنشان کرد: امروز دشمنان می خواهند خواسته ناحق خودشان را به ما تحمیل کنند ولی دیده‌بان هوشیار رهبری همیشه در برابر ترطئه ها بیدار بوده و با صلابت راه حضرت امام(ره) را ادامه داده‌اند و این پرچم را به دست صاحب اصلی این حکومت حضرت ولیعصر(عج)خواهند رساند.

 انتهای پیام/ 

نظر شما