شناسهٔ خبر: 33731576 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

از کاهش قیمت شیشه تا انهدام مزرعه خشخاش وحشی در زنجان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر قیمت شیشه کاهش یافته است، گفت: این موضوع به دلیل تولید مواد پیش‌ساز شیشه با قیمت پایین در کشور افغانستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مجید بابایی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: نیروی انتظامی بر حسب وظایف ذاتی خود در راستای مقابله با مواد مخدر فعالیت‌هایی را در طول سال انجام می‌دهد. 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با بیان اینکه برخورد با موادفروشان را به صورت جدی در دستور کار خود دارد، گفت: علاوه بر این اقدامات پیشگیری و آموزشی نیز توسط پلیس انجام می‌شود و رویکرد این بخش اجتماعی کردن مقابله با مواد مخدر است.

وی با اشاره به اینکه در سه ماهه سال‌جاری ۴۶۶ کیلوگرم مواد مخدر در استان زنجان کشف و ضبط شده است، افزود: این میزان نشان از کاهش کشفیات دارد.

بابایی خاطر نشان کرد: کاهش کشفیات مواد مخدر در استان زنجان به دلیل ناامنی استان زنجان برای قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با اشاره به دستگیری۹۱۶ قاچاقچی، خرده‌فروش، توزیع‌کننده و مصرف کننده عنوان کرد: از این تعداد ۲۵۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت ضبط شده است.

وی با بیان اینکه ۵۶۰ مرحله برخورد با معتادان در طول سال‌جاری انجام شده است، گفت: ۴۷۵ معتاد متجاهر در جریان این طرح‌ها دستگیر شده است.

بابایی با بیان اینکه با اجرای طرح‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر محورهای استان زنجان برای تردد قاچاقچیان مواد مخدر ناامن شده است، افزود: به دلیل ناامنی قاچاقچیان مسیر تردد خود را تغییر داده و از مسیرهای دیگر تردد می‌کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با اشاره به اینکه در طرح‌های پاکسازی پلیس هیچ مورد معتاد خانم دستگیر نشده است، افزود: بانوان معتاد بیشتر خود معترف هستند.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر قیمت شیشه کاهش یافته است، عنوان کرد: این موضوع به دلیل تولید مواد پیش‌ساز شیشه با قیمت پایین در کشور افغانستان است.

بابایی با اشاره به اینکه مواد مخدر بیشتر جوانان را درگیر و گرفتار می‌کند، بیان کرد: خانواده‌ها باید مراقبت بالایی بر فرزندان خود داشته باشند و نسبت به اطرافیان فرزندان خود حساسیت نشان دهند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با بیان اینکه در سال‌جاری ۳۲۱ مورد آموزش‌های همگانی توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر ارائه شده است، گفت: طرح پاکسازی اطراف آموزشگاه‌ها نیز در این ایام انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد قاچاقچیان دستگیر شده در استان زنجان را غیر بومی هستند، افزود: تنها ۱۰ درصد این افراد بومی استان هستند.

بابایی با اشاره به اینکه از دهیاران و جهاد کشاورزی خواسته شده موارد مشکوک کشت «گل» را با ما در میان بگذارند، تصریح کرد: یک مورد مزرعه خشخاش وحشی در یکی از شهرستان‌های زنجان کشف و ۷ هزار بوته خشخاش معدوم شده است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق40

نظر شما