شناسهٔ خبر: 33726322 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

کفاشیان و ترابیان ۵ سال محروم شدند

علی کفاشیان رییس سابق فدراسیون فوتبال و عباس ترابیان با رای کمیته اخلاق در پرونده فساد معروف به شرکت ام پی سیلوا، به ۵ سال محرومیت از هرگونه فعالیت فوتبالی محکوم شدند.
عباس ترابیان رئیس سابق کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی از دیگر متهمان این پرونده است که او هم با حکم کمیته اخلاق به ۵ سال محرومیت از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم شده است.
کفاشیان و ترابیان در این پرونده علاوه بر محرومیت از فوتبال به پرداخت جریمه نقدی هم محکوم شده‌اند.
با توجه به اینکه حقوق فدراسیون فوتبال در این پرونده تضییع شده است طبق این رأی حقوقی، فدراسیون مکلف شده است تا در مراجع قضائی دادگستری هم از کفاشیان و ترابیان اعلام شکایت کیفری و حقوقی جهت مطالبه وجه دهد.

علیرضا امامی‌فر  دستیار ویلموتس شد

علیرضا امامی‌فر بازیکن سابق تیم ملی و پرسپولیس، از این به بعد به عنوان دستیار مارک ویلموتس فعالیت خواهد کرد.
به گزارش خبرآنلاین، امامی‌فر سابقه بازی در باشگاه شارلوا بلژیک را هم دارد و ظاهراً یکی از دلایل حضورش در تیم ملی، همین مسئله بوده است. امامی‌فر ۹ سال است که به عنوان مربی فعالیت می‌کند. او مربیگری را از برق شیراز آغاز کرد. سپس به باشگاه پارسه رفت. از آنجا هم به پرسپولیس آمد و یک فصل در این باشگاه به عنوان مربی فعالیت کرد. امامی‌فر در باشگاه خونه به خونه و نفت تهران هم دستیار بود. او از این به بعد به عنوان دستیار در کنار ویلموتس خواهد بود. بازیکن اسبق پرسپولیس دومین کمک مربی ایرانی این مربی است.

بوفون در آستانه بازگشت به یوونتوس

دروازه بان اسطوره‌ای یوونتوس و کنونی پاری سن ژرمن در آستانه بازگشت به خانه قرار دارد.
به گزارش فارس، سایت «کالچو میرکاتو» ایتالیا خبر داد که جان لوئیجی بوفون، دروازه بان سابق یوونتوس و کنونی پاری سن ژرمن دوباره می‌خواهد به خانه خودش یعنی بیانکونری برگردد.
بوفون فصل گذشته بعد از 18 سال بازی برای یوونتوس و کاپیتانی برای این تیم تورینی به پاری سن ژرمن منتقل شد. او در فصل گذشته زیاد نتوانست در ترکیب اصلی قرار بگیرد و حضور پرفروغی نداشت.
کاپیتان متعصب یوونتوسی‌ها پیشنهادهای زیادی دارد ولی تصمیم گرفته تا به صورت مجانی به عنوان بازیکن آزاد به یوونتوس برگردد و فوتبالش را در تیم محبوبش به اتمام برساند.

مذاکرات بی‌نتیجه ماند؛ تصمیم‌گیری در تهران

پرسپولیسی‌ها پس از جدایی برانکو ایوانکوویچ سرنوشت مبهمی را در پست سرمربیگری خود تجربه کردند اما تصور می‌شد سفر ایرج عرب، نبی و رغبتی به استانبول، به این ابهام‌ها خاتمه دهد و تکلیف نیمکت پرسپولیس را روشن کند.
اما به نظر می‌رسد این اتفاق رخ نداده است. پس از دو روز حضور در ترکیه، عرب به همراه دو عضو هیات مدیره هتل خود را ترک کردند و بدون صحبت با خبرنگاران، راهی ایران شدند. نکته مهم این که دقایقی بعد نیز کاررا و لیمونس نیز از در خروجی هتل بیرون آمدند تا مشخص شود دیگر اتفاق جدیدی در استانبول رخ نخواهد داد. پس از این که الکس نوری از جمع گزینه‌های سرخپوشان خارج شد، کاررا و لیمونس به گزینه‌های نهایی بدل گشتند اما مذاکرات نسبتا طولانی با آن‌ها نیز نتیجه نداد. از صحبت‌های کوتاه و چند کلمه ای مدیران پرسپولیس می‌شود اینطور برداشت کرد که سرمربی این تیم در روزهای آتی در تهران معرفی خواهد شد. کاررا سرمربی سرشناس ایتالیایی در حالی از هتل بیرون آمد که با حضور خبرنگاران پرتعداد ایرانی  مواجه شد. او به سوالات ایرانی‌ها که در خصوص آینده اش با پرسپولیس بود هیچ پاسخی نداد اما لیمونس یونانی چند کلمه با آن‌ها صحبت کرد.
 او گفت که در این مذاکرات شناخت خوبی نسبت به ایران پیدا کرده اما هیچ صحبت مالی درباره قرارداد انجام نشده است! این در حالی است که در روزهای اخیر شایعات زیادی درباره مبلغ پیشنهادی از سوی طرفین مطرح شده بود.

فولاد بیخیال بلبلی شد؟

باشگاه فولاد از ششمین خرید لیگ برتری خود رونمایی کرد. به گزارش ورزش سه، باشگاه فولاد رسما اعلام کرد که روح الله سیف اللهی، وینگر تیم پارس جنوبی جم را به خدمت گرفته است. سیف اللهی طبق خریدهای اعلام شده از طرف خود باشگاه فولاد، ششمین سهمیه لیگ برتری این تیم در لیگ نوزدهم به حساب می‌آید و بدین ترتیب پرونده خریدهای سرخپوشان اهواز از لیگ برتر با جذب سیف اللهی بسته می‌شود. شهاب گردان (صنعت نفت)، محمد آبشک (نساجی)، محمد قاسمی‌نژاد (پدیده)، موسی کولیبالی (نفت مسجد سلیمان)، وحید نامداری (اس خوزستان) و روح الله سیف اللهی (پارس جنوبی) 6 سهمیه لیگ برتری هستند که در نقل و انتقالات پیش از لیگ نوزدهم از سوی باشگاه فولاد خوزستان جذب شده اند. اما نکته جالب این است که با احتساب این 6 بازیکن، فولاد دیگر جایی برای محمد بلبلی نخواهد داشت. در شرایطی که مسئولان باشگاه فولاد کاملا معتقد هستند قرارداد منعقد شده بین محمد بلبلی و این باشگاه معتبر بوده و با پیگیری از مراجع قانونی، اجازه حضور این بازیکن در لیگ برتر با پیراهن استقلال را نمی‌دهند. طبق قوانین فدراسیون، هر بازیکنی که حداقل 3 بازی در لیگ برتر انجام داده باشد، برای فصل آینده جزو سهمیه‌های لیگ برتری محسوب می‌شود و به همین دلیل محمد بلبلی هم با وجود اینکه کمتر از 21 سال سن دارد، یک سهمیه لیگ برتر را درگیر می‌کند.

نظرمحمدی سرمربی سپیدرود شد

علی نظرمحمدی، سرمربی سابق سپیدرود رشت پس از برگزاری جلسه با کیومرث بیات و‌ توافق با مالک موقت باشگاه بار دیگر به عنوان سرمربی سرخ‌های گیلانی انتخاب شد و هدایت این تیم را در مسابقات لیگ دسته اول فوتبال کشور به عهده گرفت. نظرمحمدی همراه با سپیدرود سه سال قبل موفق شد با ایستادن در رتبه دوم جدول پس از پارس جنوبی جم جواز حضور در لیگ برتر را به دست آورد. او هم‌چنین در نیم فصل اول مسابقات لیگ هفدهم عهده دار هدایت این تیم گیلانی بود اما پس از کسب نتایج ضعیف جای خود را به علی کریمی داد و حالا بار دیگر در تیم محبوبش حاضر می‌شود.
نکته جالب توجه حضور بیات در بستن این قرارداد است. او چند روز قبل با انتشار بیانیه‌ای از سمت مالکیت موقت باشگاه کنار رفته بود اما پس از اینکه خریدار جدیدی برای در اختیار گرفتن مالکیت باشگاه اقدام نکرد، بار دیگر به چارت مدیریتی سپیدرود بازگشت و حالا سرمربی جدید را مشخص کرده است.
 

برچسب‌ها:

نظر شما