شناسهٔ خبر: 33726295 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بازپرداخت تسهیلات ارزی خوش حساب ها به نرخ قدیم

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز گفت: درخواست داریم صنعتگرانی که تسهیلات ارزی دریافت کردند و در بازپرداخت ها خوش حساب بودند، از این پس پرداخت را به نرخ قدیم انجام دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از البرز، رحیم بنامولایی، رئیس اتاق بازرگانی استان البرز امروز در کارگروه اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با بیان اینکه پیش از سال 80 وام های ارزی به صنعتگران پرداخت شده است، گفت: انتظار می رود صاحبان صنایعی که خوش حساب هستند بازپرداخت وام های خود را به نرخ قدیم انجام دهند تا مشمول جریمه و ضرر نشوند.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز افزود: تملیک بانک ها مسأله مهمی است که اجرایی شدن آن سال ها طول کشید و باید به بانک ها نیز تحت عنوان سرمایه گذار نگاه و از سرمایه های موجود در آن ها استفاده بهینه کرد.

بنامولایی تصریح کرد: پیشنهاد می شود از سرمایه های خوابیده و همچنین دانش فنی سرمایه گذاری در کشورهای همسایه مثل عراق و افغانستان استفاده شود.

وی ادامه داد: بانک های بخش خصوص سخت گیری بیشتری نسبت به بانک های دولتی دارند و لازم است انعطاف بیشتری در این خصوص لحاظ شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز مطرح کرد: به علت عدم ثبات نرخ ارز مجبور هستیم مایحتاج را به صورت نقدی خریداری کنیم و بدین لحاظ نقدینگی به یک پنجم تقلیل یافته است.

انتهای پیام/پ/1102/س/2

 

نظر شما