شناسهٔ خبر: 33726195 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

محکومیت کفاشیان و ترابیان در کمیته اخلاق

فدراسیون بی‌خیال حقش شد!

روزنامه جوان

پاسخ‌هایش به سؤال‌های بی‌پایان خبرنگاران خنده‌ای با چاشنی تمسخر بود. گاهی هم با لبخندی معنادار به برخی که خوب می‌دانست آنچه می‌گویند حقیقت محض است، می‌گفت: مدرک دارید رو کنید!

صاحب‌خبر -
سرویس ورزشی جوان آنلاین: حتی وقتی که هوشنگ مقدس بعد از حدود یک سال از عدم حضورش در فدراسیون فوتبال مقداری دلار تحویل داد هم آقای رئیس همیشه خندان پاسخ قانع‌کننده‌ای نداد و با پیش کشیدن پنهان کردن دلار‌ها در کوزه زیر خاک به رسم قدیم همه را به تمسخر گرفت. حالا، اما درست یک هفته بعد از آنکه به عنوان رئیس هیئت مدیره باشگاه مس کرمان برگزیده می‌شود، کمیته اخلاق به دلیل فساد در پرونده معروف به شرکت‌ام‌پی سیلوا، رئیس سابق فدراسیون فوتبال را به محرومیت پنج ساله از هرگونه فعالیت فوتبالی محکوم می‌کند. حکمی که البته فدراسیون با این توجیه که هیچ حکمی پیش از رأی استیناف قابلیت انتشار ندارد برای اطلاع‌رسانی در خصوص آن به انتظار رأی کمیته استیناف می‌نشیند. حال آنکه حقوق فدراسیون فوتبال در این پرونده تضییع شده و طبق این رأی حقوقی، فدراسیون مکلف است تا در مراجع قضایی دادگستری از کفاشیان و ترابیان رئیس سابق کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی اعلام شکایت کیفری و حقوقی کند، اما به نظر می‌رسد که فدراسیون چنین قصدی ندارد.
ماجرای حق پخش تلویزیونی چهار دیدار تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی مقابل گوام، ترکمنستان، هند و عمان چندین مرتبه پای کفاشیان و عباس ترابیان را به کمیته اخلاق باز کرده بود. مسئله از این قرار بود که شرکت‌ام‌پی سیلوا به عنوان شرکت طرف قرارداد فدراسیون فوتبال برای پخش هر کدام از این دیدار‌ها مبلغی در حدود ۷۹ هزار دلار پرداخت کرده، رقمی در حدود ۳۱۶ هزار دلار که البته اسنادی در این خصوص در فدراسیون کفاشیان به چشم نمی‌خورد و همین مسئله باعث شد کمیته اخلاق چندین مرتبه رئیس سابق فدراسیون فوتبال و نایب‌رئیس پیشین این فدراسیون را احضار کند که البته در هیچ‌یک از جلسات رسیدگی، دفاعیه کفاشیان نتوانسته بود در خصوص نحوه واریز این پول به فدراسیون، اعضای کمیته اخلاق را قانع کند. داستان این‌بار جدی‌تر بود. بهار سال گذشته مقرر شد تا کفاشیان مدارک مورد نظر در خصوص این پرونده را به کمیته اخلاق تحویل دهد. او در نخستین حضورش در کمیته اخلاق متعهد شده بود که مدارک و مستندات خود را ارائه کند، اما با وجود گذشت چندین ماه از آن جلسه هیچ مدرک و سندی ارائه نکرد تا کمیته اخلاق یک مرتبه دیگر او را در تیرماه سال گذشته برای ارائه آخرین دفاعیات خود احضار کند، اما با رأی قاضی تورک پرواضح است که هیچ مدرکی دال بر تحویل این مبالغ به فدراسیون فوتبال ارائه نداده است یا اینکه مدارک ارسال شده ارزشی نداشته که کفاشیان حالا باید تا پنج سال آینده دور فعالیت‌های ورزشی را خط قرمز بکشد.

نظر شما