شناسهٔ خبر: 33725858 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گفتگو ویژه خبری شبکه خوزستان

تاکید شهردار کلانشهر اهواز به پایان رساندن طرح ها در زمان مقرر

شهردار کلانشهر اهواز گفت : افزایش خدمات ، ایجاد انضباط مالی و پایان رساندن طرح ها در زمان مقرر از جمله برنامه های دوره جدید مدیریت شهری اهواز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ، موسی شاعری در گفتگو ویژه خبری شبکه استانی سیمای خوزستان با موضوع مدیریت شهری اهواز با اعلام این خبر افزود : ایجاد بودجه پایدار ، افزایش استاندارد های زیستی و گسترش فضای سبز از دیگر برنامه های مدیریت شهری در دوره جدید است.
وی با اشاره به وضعیت ناوگان اتوبوس اهواز ادامه داد : برای رسیدن به استاندارد ناوگان عمومی نیاز به 800 تا یک هزار اتوبوس هستیم و قرار بود هر سال 50 اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی اهواز افزوده شود که پارسال هیچ اتوبوسی به این ناوگان افزوده نشده است.
شهردار کلانشهر اهواز اظهارداشت : قیمت  اتوبوس  یک میلیارد تومان می باشد و این میزان پول با توجه به وضعیت اقتصادی کشور امکات پذیر نمی باشد و از جمله برنامه کلانشهرها خرید و استفاده از اتوبوس های کار کرده می باشد .

شاعری گفت : تعمیرات اساسی 130 دستگاه اتوبوس  ، افزایش ناوگان مینی بوسرانی و راه اندازی برنامه کاربردی زمان حرکت  اتوبوس که براساس آن شهروندان می توانند  رسیدن اتوبوس به ایستگاه را رصد کنند ،  از جمله برنامه های جدید در ناوگان عمومی اهواز است.
وی افزود : با کوتاه کردن خطوط اتوبوس ها در اهواز زمان سیر ناوگان اتوبوسرانی کوتاه می شود که برای نمونه خط مسیر منطقه کوروش تا سلمان فارسی یک مسیری طولانی است ، به صورت دو خط می شود که از کوروش تا میدان شهید بندر (چهارراه شیر ) یک خط و در خط بعدی اتوبوس  مسافران را تا خیابان سلمان فارسی (نادری ) جابجا می کند.
شهردار کلانشهر اهواز ادامه داد : با همکاری راه آهن قطار ریل باس شهری در اهواز راه اندازی و مسافران را در مقاصد مختلف جابجا می کند.
شاعری  همچنین از سایبان کردن 140 ایستگاه اتوبوس در اهواز خبر داد و اظهارداشت : از همه عناصر اثرگذار در استان و اهواز ، دولت  انتظار حمایت و همکاری داریم و از دولت می خواهیم حقوق آلایندگی اهواز را پرداخت  کنند.

وی ادامه داد : برخی ادارات و سازمان ها از جمله شرکت های آب و فاضلاب اهواز و گاز خوزستان کار های حفاری  و تعمیراتی انجام می دهند و هم اکنون یک هزار و 200 کار حفاری توسط شرکت آبفا اهواز در شهر در حال انجام است و از آنها انتظار داریم پس از انجام کارهای نسبت به ترمیم و آسفالت محل حفاری اقدام کنند.
شهردار کلانشهر اهواز  در بخش دیگری از سخنان خود  تکمیل مترو  اهواز را نیازمند اعتبارات ملی و حمایت دولت و مجلس دانست و گفت : اعتبارات استانی وشهرداری اهواز جوابگوی ساخت مترو نیست و نیاز است با اعتبارات ملی این طرح  تکمیل و راه اندازی شود.
شاعری افزود : درسیل اخیر 500 میلیون تومان به زیر ساخت های شهری اهواز خسارت وارد شد و با همکاری سازمان آب و برق خوزستان لایروبی رودخانه کارون بزودی آغاز می شود .
وی همچنین از آغاز آسفالت در منطقه سه شهرداری خبر داد و اظهارداشت : آسفالت در این منطقه به صورت کامل و اصولی انجام می شود و پس ار آن  در سایر مناطق شهرداری این اقدام انجام می شود.
 

نظر شما