شناسهٔ خبر: 33724598 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی:

اقدامات پیشگیرانه در حوزه اعتیاد تعطیل بردار نیست

خوش خبر با تاکید بر اینکه نباید رویه ها و برنامه های حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر به صورت عادی اجرا شود، گفت: اقدامات پیشگیرانه مواد مخدر و کاهش جمعیت مبتلا تعطیل بردار و انقطاع پذیر نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «ناصر خوش‌خبر»، امروز (5 تیر) در همایش تجلیل از فعالان مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی، اظهار داشت: بحث قاچاق مواد مخدر و اعتیاد، موضوعی جهانی و بین المللی است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی افزود: پشت پرده موضوع مواد مخدر، عوامل متعددی مانند اقتصاد مواد مخدر نقش آفرینی می کند، چراکه مافیای مواد مخدر با انجام ریسک بالا و ندیدن انسانیت و با هدف رسیدن به منافع شخصی، مواد مخدر را خرید و فروش می کند.

 

خوش خبر بیان کرد: قاچاقچیان مواد به دنبال انسانیت، حقوق بشر و سلامت انسانیت نبوده و می خواهد با ترفندهایی به اقتصاد مطمئن ایران ضربه و یک شبه میلیاردر  شوند.

 

وی با بیان اینکه بیکار ننشستن سرویس های جاسوسی و هدف قرار گرفتن جوانان از دیگر مولفه های مورد هدف دشمن است، گفت: نیروی جوان موتور محرک جامعه در همه عرصه ها هستند اما دشمن به خوبی نیروی جوان ایران را هدف قرار داده است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی اضافه کرد: برخی در سبقه فرهنگی، پیشگیری و مقابله با مواد مخدر ورود کرده‌اند و  نیروی انتظامی، مرزبانی، بسیج و فعالان حوزه تامین امنیت در خط مقدم مبارزه با موادمخدر هستند.

 

خوش خبر گفت: باید قدر همه کسانی که در عرصه مبارزه با مواد مخدر جان خود را از دست داده اند، را دانست و در عرصه پیشگیری از مواد مخدر، نیازمند استفاده از ظرفیت های عمومی منطقه هستیم.

 

وی با طرح این سوال که اقدامات پیشگیرانه به چه میزان بر جمعیت هدف تاثیر گذاشته است، ادامه داد: نباید رویه ها و برنامه های اجرایی در حوزه مبارزه و پیشگیری به صورت عادی اجرا شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی عنوان کرد: هر روز مواد مخدر چهره خاص و جمعیت خاصی را مورد هدف قرار می‌دهد و برنامه های مورد نظر در تمامی حوزه ها باید تکامل یابد و با اقدامات موثر پیش رود.

 

خوش خبر افزود: در بخش دولتی و غیر دولتی دارای ظرفیت هایی هستیم  که باید دستگاه های اجرایی هم افزایی و همپوشانی داشته باشند تا به جامعه هدف برسیم.

 

وی با بیان اینکه مسئولین نباید صرفا برای یک محفل برنامه داشته باشند، گفت: برنامه های حوزه مبارزه با مواد مخدر باید استمرار داشته باشد چراکه این  فعالیت ها و برنامه ها در راستای اقدامات پیشگیرانه مواد مخدر و کاهش جمعیت مبتلا تعطیل بردار و انقطاع پذیر نیست.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی تاکید کرد: مبارزه با مواد مخدر یک حرکت بزرگ جهادی است که باید استمرار داشته باشد.  

 

نظر شما