شناسهٔ خبر: 33724473 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پاسخگویی، شفافیت و رعایت قانون ، سرلوحه کار مسئولان

استانار فارس ‌: پاسخگو بودن، شفافیت و رعایت قانون سه اصلی است که باید سرلوحه کار مسئولان قرار گیرد .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، استاندار فارس در جلسه شورای اداری استان گفت: نظام جمهوری اسلامی، نظامی مردمی است که همواره مردم در هر شرایطی پشتوانه آن هستند .

رحیمی افزود: امروز کشور ما با داشتن یک توان دفاعی مستحکم توانسته است این قدرت را به رخ دشمنان بکشد و هیمنه پوشالی آنها را نابود کرد .

او ادامه داد: حرکت غیر معقول رئیس جمهور امریکا در تحریم کردن مقامات ایرانی از جمله مقام معظم رهبری و وزیر امور خارجه جای تاسف دارد ،چرا که این شخص خود را رئیس جمهور یک کشور توسعه یافته و طرفدار حقوق بشر می داند و این نشانه ای از ضعف آنها است .

استاندار فارس گفت: مدیران دستگاه های اجرایی استان باید یک تعامل و ارتباط دوسویه با دستگاه های نظارتی داشته باشند تا شفاف سازی و اعتماد سازی که در جامعه به آن نیاز داریم، اتفاق بیفتد.

رحیمی با بیان اینکه باید در این شرایط تحریمی، مسئؤلان به گونه ای رفتار و عمل کنند که معیشت اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه دچار مشکل نشود، افزود: باید کاهش هزینه ها در ابعاد مختلف در دستور کار قرار بگیرد و باید در جامعه اداری سعی شود بهره وری نیروی انسانی را افزایش بدهیم .

استاندار فارس ادامه داد: پاسخگو بودن، شفافیت و رعایت قانون سه اصلی است که باید سرلوحه کار مسئولان و کارکنان دستگاه های اجرایی استان قرار بگیرد .

رحیمی گفت: مردم از ما انتظار دارند جواب درست بگیرند، این جواب درست حتما به این معنی نیست که جواب بله باشد اما می توان با منطق درست جواب نه را به ارباب رجوع داد .

استاندار فارس با بیان اینکه رعایت قانون برهمه واجب است، گفت: مزایده ها، مناقصه ها و هر گونه معامله و خرید و فروش باید روی سایت ها اعلام شوند و امید می رود به سمت و سویی برویم که برای درج آگهی مناقصه ها از سامانه  ای مشخص شده استفاده کنیم

استاندار فارس گفت: در جابجایی و تغییرات مدیریتی استان تلاش شده است تا به مقوله های شایسته سالاری، جوانگرایی و توازن منطقه ای و قومی اهمیت داده شود .

رحیمی افزود: تاکید می شود که بازرسان اداره صمت استان موضوع نظارت بر بازار و جلوگیری از هرج و مرج در بازار را جدی بگیرند تا جلو سود جویی عده ای گرفته شود .

در این جلسه جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان عملکرد دستگاه متبوعه خود را بیان کردند .

وضعیت بودجه استان، راهبردهای فصلی مدیریت برق، گلایه و مشکلات پیش روی جامعه بیست هزار نفری نابینایان استان و راه های صرفه جویی مصرف آب روستایی از موارد مطرح شده در این جلسه بود .

نظر شما