شناسهٔ خبر: 33723444 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس: سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی ۱۳ درصد است

سمنان- ایرنا- نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: سهم آموزش و پرورش در بودجه عمومی کشور از ۱۰ درصد در سال ۹۷ به ۱۳.۴ درصد در سال ۹۸ افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

غلامرضا کاتب عصر چهارشنبه در بیست و یکمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان سمنان در سالن همایش هتلی در شهر سمنان افزود: در سال ۹۸ با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت مکلف به فروش ۱۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه بخش‌های آموزش و پرورش شده است.
وی خاطر نشان کرد: بودجه آموزش و پرورش در سال جاری از چهار هزار میلیارد ریال به دست کم ۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.
نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت بر اساس برنامه ششم توسعه مکلف به تکمیل مدارس خیرساز است، دولت با همکاری این نیک اندیشان باید برای تکمیل این طرح‌های آموزشی اقدام کند.
کاتب تصریح کرد: در استان سمنان دو سوم مدارس فرسوده است، در حالی که آمار مدارس فرسوده در کشور دست کم ۳۰ درصد است.
وی اضافه کرد: ۵۰ درصد مدارس استان سمنان را خیران می‌سازند در حالی که این رقم در آمار کشوری ۳۰ درصد است.
کاتب تصریح کرد: عقب ماندگی‌های زیادی در ساخت مدرسه در استان سمنان وجود دارد که برای رفع این چالش باید مسئولان تلاش مضاعف داشته باشند.
نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه استان سمنان نیازمند عزم ملی است و با برنامه ریزی اصولی باید برای رفع مشکلات این دیار تلاش شود.
بیست و یکمین جشنواره خیران مدرسه عصر امروز با حضور پرشور جمعی از خیران مدرسه ساز، احمد همتی نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان، سعید هژبری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان و جمعی از مسئولان استان سمنان برگزار شد.
در استان سمنان ۷۹۳ فضای آموزشی، پنج هزار و پنج کلاس درس به مساحت ۶۵۳ هزار و ۹۳۴ متر مربع وجود دارد، ۴۱ درصد کلاس‌های درس این استان نیازمند مقاوم سازی و ۳۶ درصد مدرسه‌ها تخریبی است.
۷۳۳۹/۶۱۰۳

نظر شما