شناسهٔ خبر: 33723431 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دومین سبد کالای حمایتی خانواده زندانیان زنجانی توزیع می شود

زنجان - ایرنا - مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان زنجان گفت: ۴۰۰ خانواده زیر پوشش این انجمن از اوایل هفته آینده دومین مرحله سبد کالایی حمایتی خود در سال جدید را دریافت خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

هادی نصرتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال طبق روال سالهای گذشته هر ۴۵ روز یکبار سبد کالاهای اساسی و مهم به خانواده های نیازمند زندانیان در این استان توزیع شده است.

 نصرتی با بیان اینکه امسال در تمام بخش ها حدود چهار میلیارد ریال به این خانوارها کمک شده است، گفت: مبلغ کل سبد با توجه به تغییر قیمت ها حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان زنجان خاطرنشان کرد: در این سبدها حدود ۱۴ قلم کالا توزیع می شود که گوشت گوساله، گوشت مرغ، کنسرو ماهی، انواع حبوبات، رب، روغن، قند، شکر، برنج، ماکارونی، پنیر و کره از جمله آنها است.  

نصرتی با اشاره به اینکه کمکهای این انجمن در قالب حمایت نقدی و غیرنقدی است، یادآور شد: این کمک ها در حوزه های مختلف از جمله کمک هزینه تحصیلات برای خانواده و خود مددجو، سبد غذایی، درمان و بهداشت، هزینه شده است.  
مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان زنجان اظهار داشت: میزان ریالی کمک ها در انتهای سال گذشته برای سبد ویژه عید نوروز بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بود و برای هر عضو حدود یک میلیون ریال به عنوان عیدی سالانه پرداخت شد. 
به گزارش ایرنا، اعطای تسهیلات رهن، اجاره مسکن، خرید سمعک، دندان مصنوعی، کمک هزینه ازدواج، عینک مددجویان و مقداری از داروها از دیگر زمینه های هزینه شده برای خانواده مددجویان است.  
انجمن حمایت از زندانیان زنجان در دهه ۴۰ تاسیس شده است و هم اکنون سرپرست ۸۰ درصد از خانواده هایی است که زیر پوشش این انجمن قرار دارند و سرپرست آنها به جرم موادمخدر، سرقت یا سایر جرایم در زندان به سر می برند.  
حداقل مبلغ هزینه سبد کالا به خانواده تک نفره یک میلیون ریال و حداکثر حدود چهارمیلیون ریال برای خانواده های بالای پنج نفر است.  
این انجمن طی یکسال گذشته، در قالب کمک های نقدی و غیرنقدی ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به خانواده زندانیان، کمک کرده است که از این مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال در حوزه درمان و بهداشت هزینه شده است.  
مهر ماه گذشته نیز از ۴۲۰ فرزند دانش آموز زندانیان استان حمایت شد که از این تعداد ۲۶۰ نفر در دوره ابتدایی، ۱۶۰ نفر در دوره متوسطه و ۱۲ نفر نیز در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.  
/۶۰۸۵/۳۲۱۶

نظر شما