شناسهٔ خبر: 33723413 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

رئیس ‌پلیس راهور ناجا خبر داد

اجرای طرح پرداخت اقساطی جرایم رانندگی از یازدهم تیرماه

رئیس ‌پلیس راهور ناجا از کاهش ۶۰ درصدی شماره‌گذاری خودروهای نوشماره در سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -




به گزارش پایگاه خبری پلیس راهور، سردار سید کمال هادیانفر در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر ۸۱ هزار خودرو و بیش از ۷۲ هزار دستگاه موتورسیکلت به دلیل بدهی جریمه بیش از یک میلیون تومان در پارکینگ‌ها هستند، اظهارداشت: اغلب این خودروها از نوع پراید و پژو و... بود که نشان می‌دهد متعلق به قشر ضعیف‌تر جامعه است و به همین دلیل با موافقت فرمانده ناجا و دستور وزیر کشور مقرر شد تا امکان پرداخت قسطی جرائم برای این افراد با رعایت یکسری شروط فراهم شود.
هادیانفر با بیان اینکه از یازدهم تیرماه این امکان فراهم خواهد شد، درباره این شروط افزود: اول اینکه افراد متخلف متعهد می‌شوند که به مدت یکسال جریمه خود را پرداخت کنند. شرط دوم این است که خودرو یا موتورسیکلت در سن فرسودگی نباشد؛ یعنی خودرو سواری تا سن ۲۰ سال، خودرو عمومی تا ۱۲ سال، موتورسیکلت کاربراتوری تا ۶ سال باشد. شرط دیگر این است که شکایت قضایی نداشته باشد.
وی ادامه داد: این افراد می‌توانند از 11 تیر ماه با مراجعه به پلیس راهور و به همراه داشتن سند سبزخودرو یا موتورسیکلت درخواست تقسیط کنند که بدین ترتیب مهری در سند وسیله نقلیه آنها می‌خورد و اجازه ترخیص پس از پرداخت هزینه پارکینگ به آنها داده می‌شود و این افراد یکسال مهلت دارند جرایم معوق خود را به صورت اقساط پرداخت کنند. از سوی دیگر این افراد تا پرداخت کامل جرائم امکان انتقال وسیله نقلیه را ندارند.
رئیس‌ پلیس راهور درباره اینکه آیا امکان بهره‌مندی از این شرایط برای رانندگان دیگر خودروها وجود دارد یا خیر؟ اظهار داشت: اگر خودرویی توقیف نشده و دارای بیش از یک میلیون تومان جریمه باشد و همچنین خودرویی که مبلغ جریمه‌اش کمتر از یک میلیون تومان باشد با مراجعه به سایت راهور ۱۲۰ می‌تواند جریمه خود را به شکل اقساطی پرداخت کند و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.
کاهش 60 درصدی شماره‌گذاری خودروهای نوشماره
هادیانفر با تشریح آمارهای سه ماهه نخست امسال در پلیس راهور گفت: شماره‌گذاری خودروهای نوشماره در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶۰ درصد کاهش داشته است، اما شماره‌گذاری و نقل و انتقال موتورسیکلت ۳۸ درصد افزایش داشته است.
مرگ 2500 نفر در تصادفات دو ماه اول امسال
وی با ‌اشاره به آمار پزشکی قانونی از جان باختگان حوادث رانندگی در دو ماه اول امسال گفت: طبق آمارهای پزشکی قانونی طی این مدت دو هزار و ۵۸۴ نفر در محورهای برون شهری و درونشهری جان خود را از دست داده‌اند که حدود ۵۴ درصد در صحنه تصادف، ۶ درصد حین انتقال و ۳۹ درصد در مراکز درمانی جان خود را از دست داده‌اند.
2 هزار دوربین جدید در جاده‌ها نصب می‌شود
رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در حال حاضر هزار و ۹۵۰ دوربین نظارتی و ثبت تخلف در جاده‌ها داریم، اظهارداشت: با دستور وزیر راه دو هزار دوربین جدید به زودی در جاده‌ها نصب خواهند شد که این امر در کاهش تصادفات و تلفات رانندگی مؤثر خواهد بود.

نظر شما