شناسهٔ خبر: 33720387 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تهران| جزئیات جدید از ساخت بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهرقدس

نماینده مردم شهرقدس، شهریار و ملارد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تکمیل احداث ساختمان بیمارستان ظرف ۳ ماه آینده گفت: وزارت بهداشت و پیمانکار در حال پیگیری برای بهره‌برداری از پروژه طبق زمان‌بندی مشخص شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرقدس، محمد محمودی شاه‌نشین عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون آخرین وضعیت احداث پروژه بیمارستان 160 تختخوابی شهرستان قدس اظهار داشت: این بیمارستان در سه مرحله برنامه‌ریزی شد که تا پایان مرحله دوم بالغ بر 97 میلیارد تومان هزینه شده و ظرف 3 ماه آینده نیز پیمانکاران باید ساختمان تکمیل شده را تحویل و نسبت به تجهیز بیمارستان اقدام شود که امید است تا پایان سال بتوان از این پروژه بهره‌برداری کرد.

وی بیان کرد: در کنار بهبود زیرساخت‌های حوزه وزارت بهداشت و درمان که در شهرقدس در حال پیگیری است این نوید را به مردم می‌دهیم که در هفته تأمین اجتماعی کلنگ بیمارستان تأمین اجتماعی نیز در این شهرستان به زمین زده شود که می‌تواند گام مؤثری در تقویت و توسعه حوزه سلامت غرب استان تهران باشد.

محمودی ادامه داد: پروژه بیمارستان 160 تختخوابی شهرستان قدس در سال 95 کمتر از 8 درصد رشد داشت و برآورد پایانی آن 75 میلیارد تومان بود اما امروز بالای 100 میلیارد تومان هزینه شده است که با توجه به شرایط حدود 20 سال ساخت آن به طول می‌انجامید بنابراین پیشنهاد دادیم که با ایجاد شرکت مادر تخصصی این بیمارستان از راه و شهرسازی به این شرکت واگذار شود که ظرف مدت 2 سال شاهد این چنین پیشرفتی در این بیمارستان بودیم.

نماینده مردم شهرقدس، شهریار و ملارد در مجلس شورای اسلامی سپس با اشاره به موضوع جذب نیرو در این بیمارستان گفت: پیشنهاد جذب نیرو توسط وزارت بهداشت داده شده که امیدواریم به نیروهای بومی توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

محمودی سپس با اشاره به احتمال واگذاری نظارت‌‌ها بر بیمارستان‌ها به هیئت امناها بیان کرد: دولت این اقدام را از تأمین اجتماعی آغاز کرده و در بیمارستان 160 تختخوابی شهرقدس نیز این مدل انجام خواهد شد که نظارت‌ها را از اجرا تفکیک می‌کند.

وی در پایان با اشاره به کمبود سرانه درمانی و بهداشتی در غرب استان تهران خاطرنشان کرد: افتتاح این بیمارستان سبب افزایش شرایط تخصصی و فوق‌تخصصی در منطقه می‌شود که در نهایت رشد زیرساخت‌های سلامت و نیازهای مردم را در حوزه درمانی به همراه خواهد داشت و وزارت بهداشت و پیمانکار نیز در حال پیگیری برای بهره‌برداری از پروژه طبق زمان‌بندی مشخص شده هستند که امیدواریم با تزریق بودجه‌ تعیین شده بر سرعت این پروژه افزوده شود.

انتهای پیام/ح

نظر شما