شناسهٔ خبر: 33720061 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با حضور وزیر کار؛

مراسم بدرقه کاروان ورزشی کارگران به مسابقات جهانی برگزار شد

تهران - ایرنا - مراسم بدرقه کاروان ورزشی کارگران با عنوان «طلایه داران رونق تولید» به ششمین دوره بازی‌های ورزشی در اسپانیا با حضور «محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

در این مراسم که امروز چهارشنبه در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد؛ بهتاش فریبا پیشکسوت فوتبال، بهرام مشتاقی عضو شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی، رضا قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک، محمد نصیری قهرمان سال های دور وزنه برداری جهان و المپیک، محمد دادکان مشاور وزیر کار، صادقی فر معاون وزیر کار و تعدادی از قهرمانان، ورزشکاران و پیشکسوتان حضور داشتند.

جواد رمضی رئیس فدراسیون کارگری در این مراسم گفت: ششمین دوره مسابقات جهانی کارگران را پیش رو داریم که ایران از ۵ دوره برگزار شده در ۲ دوره حضور یافته است. کاروان ورزشی کارگران ایران در برای نخستین مرتبه در جهانی ایتالیا با ۷۰ ورزشکار حضور یافت و با ۳۳ مدال نهم شد.
وی اظهار داشت: کاروان ایران برای دومین مرتبه خرداد سال ۹۶ در ریگا لتونی در قالب کاروان ۲۲۱ نفری و ۱۷ تیم حضور یافت که با ۴۵ مدال دوباره مقام نهم را تکرار کرد.
رمضی ادامه داد: سومین حضور ایران در تورتوسای اسپانیا خواهد بود که با کاروان ۱۴۰ نفره ایران با حمایت وزارت کار و همیاری وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به این بازی‌ها اعزام می‌شود.
وی بیان داشت: کاروان ایران با عنوان طلایه داران رونق تولید در قالب ۱۶ تیم حضور می یابد. در ششمین دوره بازی‌های کارگران جهان ۵ هزار ورزشکار از ۴۲ کشور جهان حضور دارند که مسابقات در ۱۸ رشته رسمی برگزار می‌شود و ایران در ۹ رشته حضور خواهد یافت.

رمضی ادامه داد: براساس برنامه و سیاست اتخاذ شده، اعزام‌های برون مرزی را هدفمند کردیم تا تعداد زیادی از کارگران فرصت اعزام داشته باشند. شاکله کاروان، کارگری است و مشاغل خاصی از جمله کارگر ساده، ساختمانی، گلیم باف، تراشکار و نانوا و مشاغل دیگر حضور دارند که نشان می‌دهد ما به رسالت اصلی خودمان نزدیک شده ایم.
رمضی یادآورشد: تعدادتیم های بانوان ایران در این دوره به ۵ تیم افزایش یافت و تیم جودو بانوان برای نخستین مرتبه در تاریخ این رشته به یک دوره مسابقات جهانی اعزام می‌شود. ضمن اینکه تیم کاراته و شنا مردان نیز برای نخستین مرتبه در بازی‌های کارگران جهان شرکت می‌کنند.

عبدالحمید احمدی معاون وزیر ورزش و جوانان نیز در این مراسم گفت: تقدیر و تشکر می‌کنم از مدیران وزارت کار به خصوص وزیر کار که اهتمام جدی در اعزام این کاروان به مسابقات جهانی دارند. به ورزشکاران نیز تبریک می گویم که افتخار پوشیدن پیراهن ایران را به نمایندگی از ملت در بازی‌های جهانی کارگران دارند تا فرهنگ تاریخ و شخصیت ملت ایران را در یک رویداد بین المللی به جهانیان نشان دهند.
وی افزود: قرار است از طریق ورزش به تعالی برسیم و ورزش می‌تواند در رشد روحی و جسمی همه اقشار جامعه تأثیرگذار باشد. این موضوع در بخش کارگری مضاعف است، چرا که آنها طلایه داران تولید در کشور هستند و هرچه جمعیت کارگری از سلامت روحی و جسمی بالاتری برخوردار باشد وضعیت کشور از لحاظ تولید نیز بهتر خواهد شد. این موضوع ارزشمند است که جمعیت کارگری ما از ظرفیت ورزشی برخوردار باشد و باید بتوانیم شرایط ورزش کردن را در همه واحدهای تولیدی صنعتی و خدماتی فراهم کنیم.
احمدی گفت: وزارت ورزش نیز وظیفه خودش می‌داند از ورزش کارگری در ابعاد همگانی و قهرمانی حمایت کند و امیدوارم که ورزشکاران کشورمان در اسپانیا با دست پر برگردند و مدال‌های رنگارنگی کسب کنند.

در این مراسم «محمد دادکان» رئیس سابق فدراسیون فوتبال و مشاور وزیر کار، شروع به میل زنی کرد که مورد استقبال و تشویق حاضرین قرار گرفت.
ششمین دوره مسابقات ورزشی کارگران جهان از ۱۱ تا ۱۶ تیر ماه در شهر تورتوسای اسپانیا برگزار می‌شود که کاروان ایران با ۱۳۹ ورزشکار (۶۸ ورزشکار مرد و ۱۹ زن) در ۹ رشته و در قالب ۱۶ تیم اعزام خواهند شد. در این کاروان ۱۱ تیم از مردان و پنج تیم از زنان وجود دارد که تیم جودوی زنان و شنای مردان برای نخستین مرتبه به این مسابقات اعزام خواهند شد.
تیم زنان در رشته‌های دوومیدانی، جودو، تنیس روی میز، پتانک و مردان نیز در رشته‌های دوومیدانی، جودو، تنیس وی میز، پتانک در دو تیم، کاراته، والیبال ساحلی در دو تیم، کشتی ساحلی و فرنگی و شنا حضور دارند.
ایران پیش از این و در ۵ دوره گذشته در سال‌های ۲۰۱۵ در لیلیانو ایتالیا و ۲۰۱۷ در ریگا لتونی در این مسابقات حضور پیدا کرد.

نظر شما