شناسهٔ خبر: 33719525 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تمامی ظرفیت‌ها برای قضازدایی در اردبیل به‌کارگیری می‌شود

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: ما در استان اردبیل تمام توان خود را برای قضازدایی و زندان‌زدایی به‌کار گرفته‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، ناصر عتباتی بعد از ظهر امروز در بازدید از زندان مرکزی اردبیل اظهار داشت: تلاش دستگاه قضایی برای کاهش آمار ورودی پرونده‌ها و کاهش جرایم در استان بوده که در این زمینه اقدامات و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

وی تصریح کرد: کاهش آمار ورودی و پرونده‌ها صرفا از سوی قوه قضائیه امکان پذیر نیست و باید تمام آحاد جامعه برای قضازدایی تلاش کنند و  این میل و خواست در دولت و دستگاه‌های اجرایی نیز به وجود آید و در بین مردم نیز فرهنگ صلح و سازش نهادینه شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل افزود: ما در استان اردبیل تمام توان خود را برای قضازدایی و زندان‌زدایی به‌کار گرفته‌ایم و همکاران قضایی نیز با سیستم همراه هستند و این مسئله به دغدغه و خواست قلبی تشکیلات قضایی و قضات استان تبدیل شده است و به همین دلیل تمام ابزارهای قانونی را به کار بسته‌ایم و این رویه را دنبال خواهیم کرد.

عتباتی گفت: نگاه ما به قضازدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان بر دو محور متمرکز است که یکی حفظ امنیت اجتماعی است؛ یعنی کسانی که مخل امنیت، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سلامت جامعه هستند با آنها تعارفی نداریم و اغماض نمی‌کنیم و زندان اصولا جای چنین افرادی است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل افزود: اما برخی جرایم مانند مهریه، دیون مالی و جرایم غیرعمد هستند که در واقع می‌شود طوری این مساله را مدیریت کرد که اینها وارد چرخه قضایی و در نهایت زندان نشوند.

انتهای پیام/ح

نظر شما