شناسهٔ خبر: 33716819 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اجرای طرح «مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران» برای اولین بار در قزوین

نمایندگی قزوین

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی قزوین گفت: طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران (مانا) به‌منظور پیشگیری از آسیب‌های فردی و اجتماعی این گروه از اول تیرماه برای اولین بار در استان قزوین اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

زهرا غلامرضایی معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی قزوین در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران (مانا) به‌منظور ارتقاء مهارت‌ها و ظرفیت‌های کار گروهی و مشارکتی نوجوانان و همچنین تقویت ارتباطات سالم میان آن‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: در این طرح مشارکت‌جویی به‌عنوان کلید پیشگیری در نظر گرفته‌ شده است چراکه مشارکت‌جویی موجب ارتقاء سطح سرمایه اجتماعی شده و درنهایت به‌عنوان عامل محافظ و پیشگیرانه از بروز آسیب‌های اجتماعی عمل می‌کند.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی قزوین اظهار کرد: ارتقای توانمندی‌های نوجوانان در زمینه شیوه‌های همیاری اجتماعی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ایجاد و توسعه ظرفیت‌های مشارکت نوجوانان در مؤسسات خصوصی (پایگاه‌های سلامت اجتماعی) از اهداف اصلی این طرح هستند.

وی یادآور شد: جامعه هدف این طرح نوجوانان دختر و پسر در دامنه سنی ۱۳ تا ۱۸ سال هستند؛ با توجه به محدوده سنی گروه‌هایی که درگیر خواهند شد تبدیل چالش‌ها و تهدیدات دوره بلوغ به فرصت و تقویت مهارت‌های ارتباطی و کارگروهی حائز اهمیت است.

غلامرضایی عنوان کرد: جهت تحقق این اهداف چهار گام اساسی شامل آموزش تسهیل‌گران، اجرای فرایند یادگیری مشارکتی نوجوانان، حمایت‌یابی و پشتیبانی از اقدامات مشارکتی نوجوانان و مراسم اختتامیه (با همکاری بهزیستی، مؤسسات خصوصی و نوجوانان) برداشته می‌شود.

وی تصریح کرد: طرح کاملاً به‌صورت کارگاهی و عملی و در 12 جلسه طراحی‌شده و از اول تا پایان تابستان در پایگاه‌های سلامت اجتماعی استان اجرا می‌شود، در سال جاری طرح در 12 پایگاه سطح استان ازجمله قزوین، آوج، آبیک، البرز، بوئین‌زهرا و تاکستان با همکاری 16 تسهیل‌گر خانم و آقا اجرا می‌شود.

برگزاری همایش پیشگیری از اعتیاد در سطح استان قزوین

غلامرضایی در ادامه با اشاره به برنامه‌های سازمان بهزیستی در هفته مبارزه با مواد مخدر، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد همراه با جنگ شادی در سطح استان، برگزاری همایش پیشگیری از اعتیاد در سطح استان، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی پیشگیری اولیه از اعتیاد در سطح استان، برگزاری مسابقات ورزشی با شعار ورزش دشمن اعتیاد در سطح محیط‌های تحت پوشش اجتماع‌محور ازجمله برنامه‌های این سازمان در این هفته است.

وی تأکید کرد: پخش فیلم و تحلیل آن در سطح محیط‌های تحت پوشش اجتماع‌محور، برگزاری جلسات آموزشی پیشگیری از اعتیاد-پیشگیری از الکل و گل، برگزاری سخنرانی در نماز جمعه، برگزاری مراسم پیاده‌روی در سطح استان، توزیع بسته‌های آموزشی – تراکت-پمفلت – سی دی – کتابچه، برگزاری تئاتر خیابانی با موضوع پیشگیری از اعتیاد از دیگر برنامه‌های این سازمان است.

انتهای پیام

نظر شما