شناسهٔ خبر: 33716147 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

159 واحد تولیدی در البرز تحت تملک بانک ها هستند

استاندار البرز گفت: 159 واحد تولیدی در البرز تحت تملک بانک ها هستند که با احیای این واحد ها 9 هزار شغل احیا می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از البرز، عزیزالله شهبازی، استانداری البرز ظهر امروز در جلسه مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که با حضور رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی و مدیران بانک ملی در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، گفت: مسؤولان بخش خصوصی و دولتمردان استان با عزم جدی درصدد رفع موانع مسیر سرمایه گذاران و مولدان البرز هستند.

استاندار البرز با بیان اینکه در این ایام مسؤولان ملی با حضور خود در البرز منشأ اثر در راستای توسعه و پیشرفت استان بوده اند، اظهار کرد: اکنون بیش از پیش توجه مسؤولان ملی و به دنبال آن اعتبارات و حمایت های ملی به البرز معطوف شده است.

شهبازی با تشریح تأثیر استان استراتژیک البرز در کشور، مطرح کرد: مجموعه مسؤولان استان با اتحاد و انسجام در راستای ایجاد بستر مناسبی برای فعالیت بخش خصوصی و توسعه سرمایه گذاری در البرز وارد عمل شده اند.

وی اضافه کرد: این استان دارای توانمندی های کم نظیری در حوزه های مختلف است که می توان در مقاوم سازی کشور و در برابر تکان های اقتصادی تأثیر بسزایی داشته باشد.

استقرار 190 شرکت دانش بنیان در البرز

استاندار البرز با بیان اینکه در حوزه های تولید دارو، قطعات خودرو و مواد غذایی حرف های بسیاری برای گفتن داریم، افزود: تیم اقتصادی البرز تلاش های مضاعفی دارد تا از ظرفیت ها و امکانات موجود در استان در جهت رونق اقتصادی بیشتر استان و در تعاقب آن کشور بهره برداری کند که یکی از اهم این فرصت ها، فرودگاه کارگو پیام است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری ظرفیت های فراوانی برای بهره برداری داریم عنوان کرد: استقرار 190 شرکت دانش بنیان و فرصت هایی از این دست در البرز به عنوان قطب علم و فناوری فضای متفاوتی را نسبت به سایر استان ها فراهم کرده است.

روند تخصیص اعتبارات تبصره 18 در البرز کند است

شهبازی گفت: البرز پس از تهران رتبه دوم مهاجرپذیری را در کشور دارد و به دلیل رونق تولید و اشتغال در این استان، مردم از سراسر کشور برای دستیابی به اشتغال این استان را برای سکونت انتخاب می کنند که باید تدابیر لازم برای پذیرایی از این جمعیت اندیشیده شود.

وی ادامه داد: از محل اعتبارات تبصره 18 سهم البرز یک هزار و 800 میلیارد تومان است که برای هفت بخش در نظر گرفته شده و اکنون تنها بخش کشاورزی موفق به جذب بخشی از این اعتبارات شده است.

استاندار البرز در ادامه عنوان کرد: اکنون 159 واحد تولیدی در البرز تحت تملک بانک ها قرار دارند که در صورت بازگشت آن ها به چرخه تولید برای حدود 9 هزار نفر اشتغال ایجاد می شود.

وی گفت: البرز در مسیر اشتغالزایی و رونق تولید قرار دارد که آغاز بکار رسمی اولین شهرک تخصصی دارویی صنعتی برکت و آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک گلخانه ای استان از جمله این اقدامات بوده که ظرف دو هفته اخیر رقم خورده است.

شهبازی مطرح کرد: با همراهی بانک ها می توانیم بستر فعالیت های بخش خصوصی را بیش از پیش در البرز فراهم کنیم چراکه بر این باور هستیم که البرز تأثیر بسزایی در خدمات رسانی در عرصه های ملی دارد.

استاندار البرز گفت: با بررسی در حوزه کارگری و کارفرمایی البرز به این نتیجه می رسیم که تسهیلات دریافتی از سوی واحدها در امر توسعه، ایجاد و ثبات اشتغال صرف می شود.

وی اظهار کرد: فرمانداران باید در شهرستان ها نسبت به تشکیل کارگروه تسویه اقدام کنند چراکه ضرورت دارد تسهیلات پرداخت شده به سیستم بانکی بر اساس تعهدات واحدها بازگردد تا سایر واحدها نیز از این امکان مهم بهره مند شوند.

انتهای پیام/پ/1102/س/3

 

نظر شما