شناسهٔ خبر: 33708272 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کتاب «از دشت لیلی تا جزیره مجنون» در قم نقد می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قم گفت: نقد کتاب «از دشت لیلی تا جزیره مجنون» نوشته محمد سرور رجایی با حضور احمد مدقق منتقد و به منظور تکریم خانواده‌های شهدای فاطمیون و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام امیرعطاالله جباری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به جایگاه شهدای مدافع حرم اظهار داشت: تیپ فاطمیون شیعیان گمنام و والامقامی هستند که در دوران 8 سال دفاع مقدس و همچنین دفاع از حرم زینب کبری(س) به ندای امام و رهبر خویش لبیک گفتند.

وی مقام شهادت در دین اسلام را بسیار عظیم برشمرد و افزود: شهدای مدافع حرم تیپ فاطمیون بدون توجه به نژاد و سرزمین پدری در آن سوی مرزها جان خویش را فدای اهل بیت(ع) کردند و به فیض شهادت نائل شدند و به گروه‌های تکفیری اجازه ورود به اماکن متبرکه و قبور مطهر را ندادند و داغ آن را در چشم دشمنان گذاشتند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قم تصریح کرد: این مجاهدان در راه حق، پیش از این نیز در زمان حمله شوروی به افغانستان و در دوران طالبان حضور فعال داشتند و رشادت‌های رزمندگان لشکر فاطمیون تا دنیا باقی است مورد تحسین خاص و عام خواهند بود و وظیفه و تکلیف ما است تا با زنده نگهداشتن نام و یاد این شهیدان راه آنان را ادامه دهیم و به نسل‌های بعد نیز منتقل کنیم.

جباری ادامه داد: شهدای لشکر فاطمیون با ریختن خون خود ثابت کردند که عشق به خدا و حجج الهی مرزهای جغرافیایی را نمی‌شناسد و این سند با خون خود آن را امضا کردند.

وی بیان کرد: نقد کتاب «از دشت لیلی تا جزیره مجنون» نوشته محمد سرور رجایی با حضور احمد مدقق منتقد و به منظور تکریم خانواده‌های شهدای فاطمیون برادران شهید افغانستانی و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در تالار غدیر اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم خاطرنشان کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، حوزه هنری استان قم، بسیج هنرمندان استان قم و سپاه پاسداران استان قم مشارکت و همکاری فعال در این برنامه داشته‌اند که جا دارد از همه این دستگاه‌ها و نهادها تقدیر شود.

انتهای پیام/ح

نظر شما