شناسهٔ خبر: 33708170 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افزایش 93درصدی آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های گچساران

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران با اشاره به افزایش 93درصدی آتش سوزی ‌ها گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 130هکتار از مراتع و جنگل‌های گچساران طعمه حریق شده است.

صاحب‌خبر -

فرهام جلیلی امروز در گفت‌وگو باخبرگار فارس در گچساران با اشاره به بارندگی‌های سال گذشته و ایجاد پوشش گیاهی و مرتعی بسیار در ج نگل‌ها و مراتع گچساران اظهار کرد:  از ابتدای سالجاری تاکنون 130هکتار از مراتع و جنگل‌های گچساران طعمه حریق شده است.

 وی با بیان اینکه بیشترین میزان آتش سوزی در سه ماهه ابتدای سالجاری در خردادماه رخ داده است، گفت: امسال تاکنون 15 فقره آتش سوزی در منطقه‌های آبگرمو، کوه سرخ، کوه وزک، خنگ بنار و ریگو نارک، بابا کلان (بن پیر)، دیل و خامی این شهرستان امسال رخ داد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: تعداد آتش سوزی عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۳ درصد افزایش داشه است.

 جلیلی ابراز کردا: در سه ماهه سال گذشته تنها هشت هکتار  از مراتع و جنگل‌های گچساران طعمه حریق شده بود.

 وی با بیان اینکه میزان خسارت وارد شده به مراتع و جنگل‌ها قابل جبران نیست، تصریح کرد: ۸۵ درصد از این آتش سوزی در مناطق صعب العبور گچساران رخ داده بر اثر صاعقه و رعد و برق بوده است.

وی اظهار داشت: آتش سوزی‌های در عرصه‌های طبیعی این شهرستان با همکاری اقشار مختلف جامعه، دوستداران طبیعت، ورزشکاران، کوهنوردان، بسیجیان، همیاران طبیعت و اکیپ‌های اطفای حریق کنترل و مهار می‌شود.

 وی با اشاره به بارندگی‌های امسال عنوان کرد: آتش در کمین جنگل‌ها و مراتع است و شهروندان باید از انجام اقدامات خطرساز در طبیعت خودداری کنند.

جلیلی از گردشگران خواست از روشن کردن آتش در طبیعت خودداری و در صورت استفاده از خاموش شدن آن هنگام ترک منطقه مطمئن شوند.

به گزارش فارس، 90 درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است.

انتهای پیام/82031

نظر شما