شناسهٔ خبر: 33704980 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

سلطانی‌فر: دیگر در فوتبال لیدر نداریم

صاحب‌خبر -


لیگ برتر هجدهم با حواشی بسیاری همراه بود و چند بازی به خشونت کشیده شد. یکی از این بازی‌ها دیدار تیم‌های پرسپولیس و سپاهان در هفته بیست و هفتم بود که ششم اردیبهشت سال جاری در ورزشگاه آزادی برگزار شد. درگیری دسته جمعی هواداران دو تیم با زخمی شدن ۲۴۵ هوادار و کشته شدن یک نفر همراه شد و در آن مقطع تعدادی از مسئولان، پوشش ناکافی از سوی نیروهای امنیتی را یکی از دلایل این حواشی دانستند. از سویی گاهی نقش لیدرها در شکل‌گیری خشونت و حواشی در استادیوم‌ها، پررنگ بود و آنها عامل محرکی برای شعار علیه هواداران تیم مقابل بودند. بر این اساس، صبح دیروز وزیر ورزش و جوانان نشستی با سردار رحیمی رئیس پلیس تهران، معاونین و فرماندهان تأمین امنیت استادیوم‌ها در ناجا و یگان ویژه برگزار کرد.
مسعود سلطانی‌فر با اشاره به اینکه برنامه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ با کمک پلیس و سایر نهادهای مسئول برگزاری لیگ آینده با کمترین تنش و تأمین امنیت و آسایش تماشاگران است، گفت: «خوشبختانه باشگاه‌ها برنامه‌های فرهنگی خوبی برای هواداران خود دارند و ایجاد کانون‌های هواداری  کمک زیادی به حفظ فضای فرهنگی و مفرح استادیوم‌ها می‌کند. افراد شرور و سابقه‌دار که هیچ‌گونه ارتباطی با ورزش و فوتبال ندارند، نباید به استادیوم‌ها وارد شوند و با کمک قوه قضائیه و پلیس، هواداران بدسابقه اجازه ورود به استادیوم را نخواهند داشت. الان موضوعی به نام لیدر نداریم و همه چیز در اختیار کانون‌های هواداری زیرنظر باشگاه‌هاست و فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ باید در موضوع برگزاری مسابقه همراه پلیس باشند و در تعامل با یکدیگر اجازه آشوب طلبی را از عده ای معدود بگیریم. فدراسیون فوتبال برای لیگ آینده قوانین انضباطی جدیدی در نظر گرفته و همه ما از بازیکن تا مدیرعامل و هوادار باید برای صیانت از فضای ورزش کوشا باشیم.»
وزیر ورزش و جوانان با تقدیر از تلاش‌های سردار رحیمی رئیس پلیس تهران و همکارانشان در تأمین امنیت ورزشگاه‌ها تصریح کرد: «استادیوم‌های ما باید در سراسر کشور به امکانات مورد نیاز تجهیز شوند و در این مورد و همین طور بلیت‌فروشی الکترونیکی و ساماندهی ورود تماشاگران به استادیوم، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به همراه شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور باید برنامه‌های خود را با دقت و سرعت به پیش ببرند.» او به نشست‌های معاونین و مدیران وزارت ورزش با مسئولان شورای امنیت کشور اشاره کرد و گفت: «مصوبات این شورا برای همه اعضای آن از جمله فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ و مدیران کل استانی لازم‌الاجراست.»

نظر شما