شناسهٔ خبر: 33699925 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دیدار وزیر امور خارجه آمریکا با مقامات افغانستان

وزیر امور خارجه آمریکا که در سفری اعلام نشده به افغانستان سفر کرده بود، با مقامات این کشور درباره مسائل مختلفی چون انتخابات و روند صلح افغانستان دیدار و گفت و گو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا که در سفری اعلام نشده به افغانستان سفر کرده بود، با مقامات  این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

بر اساس اعلام کاخ ریاست جمهوری افغانستان، وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار خود با مقامات این کشور، از انتخابات ریاست جمهوری و روند صلح افغانستان حمایت کرد.

در دیدار «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان و «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا، افزایش تحرکات و ظرفیت نیروهای امنیتی و دفاعی، هماهنگی و همسویی روابط دوجانبه، روند صلح و انتخابات ریاست جمهوری آینده افغانستان، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این ملاقات که در کاخ ارگ برگزار شد، مایک پامپئو با اشاره به افزایش تحرک و ظرفیت در نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، از افزایش سطح هماهنگی و همسویی میان حکومت افغانستان و آمریکا، اظهار خرسندی کرد.

پامپئو گفت که آمریکا از روند صلح و انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که در ماه میزان/مهر سال جاری برگزار می گردد، حمایت می کند و در این راستا آماده هرگونه همکاری می باشد.

اشرف غنی نیز در این دیدار گفت که حکومت افغانستان و همکاران بین المللی نیت، اراده و آمادگی های خود را در جهت حل بحران سیاسی چهل ساله افغانستان نشان داده اند و اکنون زمان آن رسیده تا طالبان و حامیان آنان نیز به آمادگی های خود را اذعان کنند. 

وی با اشاره به تلاش های آمریکا در روند صلح افغانستان، افزود که بهتر است تا کشورهای دوست و شرکای بین المللی از تلاش های پراکنده و انفرادی خودداری کنند.

اشرف غنی خاطرنشان کرد که انجام تلاش ها و پیام ها به صورت منسجم و متحدانه در رابطه با صلح افغانستان، نتیجه بخش خواهد بود.

رییس جمهور افغانستان همچنین بر افزایش هماهنگیها میان شرکای بین المللی و کشورهای دوست و ناظر، برای برگزاری یک انتخابات شفاف، همه جانبه و عادلانه در افغانستان تاکید کرد.

«عبدالله عبدالله» رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی افغانستان نیز که در این دیدار حضور داشت، با بیان اینکه اکثریت قاطع افغان ها خواهان صلح پایدار در کشورشان هستند، تاکید کرد که نباید این صلح به قیمت از دست دادن ارزش ها و دستاوردهایی که در اثر قربانی های شدن مردم افغانستان به دست آمده، تمام شود. 

به گزارش فارس، پامپئو پیش از سفر به افغانستان در امارات بود و با «محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی امارات متحده عربی دیدار کرد.

در این دیدار تنش‌های تشدید شده در منطقه و ضرورت امنیت دریایی بیشتر در زمینه آزادی تردد در تنگه هرمز مورد بحث قرار گرفت.

انتهای پیام/ ر

نظر شما